Söndag

Idag då har det typ bara städats, F och barnen var ute och lekte. Sedan kom familjen Umukoro på besök.
Vi grillade korv och barnen lekte.

Alicia har varit ute själv både igår och idag, har börjat släppa ut henne mer och mer själv. Men som den hönsmamma jag är så sitter oron där ständigt.
Oron över att hon springer bort, pedofiler, elaka barn och liknande. Hon är ju förståndig och klok men folk kan ju vara listiga och elaka,,,

Kommer jag nånsin kunna släppa på oron när barnen är ute själva? Speciellt med tanke på vad som händer varje kväll/natt här i Sverige. Knivöverfall, misshandel, knivmord, överfallsvåldtäkter och liknande.

Är ni oroliga när barnen är ute själv? Eller ni är mer kolugna?

Ikväll blir det träning och imorgon kör vi igång, både jag och Felix ska köra hårt. Tänkte börja med lite träningsvideos framför tv:n också, det verkar kul och nyttigt.
Kommer skriva ett inlägg varje dag om vad jag äter och tränar och sådär, kanske det peppar/hjälper andra?

Helgen över, ny arbetsvecka i antågande och det känns väl ok?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Oron sitter nog alltid i. Det är skönast,när barnen har kommit in för dagen. Världen har också blivit farligare än när ni var små.Det har ju försvunnit en 10-årig flicka sedan i fredags kväll. Jag känner verkligen med de stackars föräldrarna. ´Jag skall strax gå in och kolla om hon kommit till rätta nu.

2010-05-16 @ 22:19:46
Postat av: Kerstin

Mamma: Ja, det är hemskt när barn försvinner, fruktansvärt.

2010-05-17 @ 20:40:19
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Ingela

Klart man ska vara orolig - allt kan hända. Men man måste släppa lite lite mer av kontrollen allt eftersom de blir större, för sin egen del och deras...

2010-05-20 @ 07:55:48
URL: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0