Tisdagkväll

Hej på er!

Idag lärde sig Alicia cykla riktigt bra utan stödhjul =)
Hon ramlade några ggr men ville ändå fortsätta. Jätteduktig, cyklade runt runt och var riktigt arg/ledsen när det var dags att gå upp och äta. Klockan var västan 18.00 och det var hög tid för mat, pyjamas m.m. De lägger sig ju redan 19.30.

Ska också försöka lära Henry cykla i sommar. När de väl cyklar bra då ska de få nya större cyklar för de som de har nu är lite i minsta laget. Henry en 12 tummare och Alicia en 16 tummare.

                                                                                                             


Vill berömma min hyresvärd lite och speciellt vår reparatör Christer. Felanmälde tre saker i söndagskväll och i förmiddags ringer han och allt är fixat =)
Det var vår badkarskran som spökat ett längre tag och oj vilken stråle den har nu, nu kan man duscha igen. Fick en helt ny. Alicias kontakt till taklampan har inte funkat ordentligt och min garderobsdörr höll på att ramla av för alla gångjärn var av typ. 

                                                               
                                                            

Vi måste börja titta på flygbolag på riktigt nu, måste bestämma oss för vem och vi ska troligen snart boka också. Jag tycker att vi ska åka med något av de stora europeiska bolagen t.ex. KLM, British airways, airfrance. F tycker en av de billigare som jag tycker är mer osäkra t.ex. turkish airlines, ethiopian airlines och liknande.
Men jag får nog min vilja igenom, betalar hellre lite mer och känner mig trygg.

Imorgon jobbar jag endast halvdag, vabbar halva dagen för Henrys läkartid är ju på en sådan dum tid, 11.40.

Nu ska jag surfa vidare

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad kul att hon lärt sig cykla! Då kan de cykla tillsammans i Skurup i sommar! Vi har en extra cykel =)

2010-05-12 @ 07:57:10
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Vad kul och jag är så glad att ni har semester när vi är nere =) Vi får bestämma vilka dagar vi ska sova hos er, när det passar er,

2010-05-12 @ 22:55:46
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Anna

Turkish Airline kontoret finns nu i norsborg centrum i den där hårsalongen. så där kan ni kolla. Vi har flygit med TA och det är helt okej.

Billigt i alla fall

2010-05-14 @ 12:04:45
Postat av: Kerstin

Anna: Jovisst är det billigt men känner mig tryggare med KLM eller någon av de stora eurepeiska bolagen. Kommer nog boka genom KLM´s hemsida

2010-05-14 @ 20:57:08
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0