Måndag och semester

En semesterdag så här på hösten är aldrig fel =)

Henrys förskola har stängt idag så då passade jag på att vara lite ledig också. Vi har mest slappat, tittade på en rolig, svart humor, brittisk film



"Four lions" Den handlar om 4 brittiska muslimska terrorister och deras plan att spränga sig själva och annat i luften. Mycket intressant, rolig på sina ställen men hemskt att veta att det verkligen finns sådana människor på denna planet...

Har bestämt mig för att vara semesterledig vecka 1 och 2 nästa år. Hade ju tänkt vara hemma vecka 1-3 för att åka till Nigeria men nu har vi ju typ bestämt att vi åker i juni istället så jag skippar vecka 3. Men jag känner att jag verkligen vill ha semester i vinter, hade ju bara 3 veckor i somras.
Använder mina nästkommande 5 semesterveckor för att åka till Nigeria nästa år.
F kommer nog skippa sin föräldraledighet helt i januari och ta ut den när vi åker till Nigeria i juni istället. F får alltid reda på sin semster sent,  typ i maj och resan måste bokas och betalas ett par månader innan vi åker så därför söker han FP redan långt innan.

Imorgon är det jobb igen och det känns ok. Vi åkte aldrig till simhallen idag utan till Donken, vi tar simhallen i helgen och ev. ett biobesök.

Sedan är det snart dags för mig och F att gå ut själva, ev. kinabuffé och lite biljard. Får se när det blir och vem som tar barnen =)

Ha en fortsatt trevlig måndag

p.s. Har redan sett 2 avsnitt av Desperate Housewives,,, Spännande värre, älskar det programmet

Kommentarer
Postat av: Madde

Det kan säker vara skönt med semester på vintern också. Nu har du nåt att se fram emot. Ha en bra vecka! :)

2010-10-04 @ 20:44:36
URL: http://bloggen.fi/detenaochdetandra
Postat av: paulas

VI KAN PASSA DOM! :-) SYND DET INTE GÅR BARA :-(..

2010-10-04 @ 23:16:01
URL: http://bloggagratis.paulasblogg
Postat av: Kerstin

Madde: Ja, det kommer vara superskönt! Synd att Alicia kommer gå i skolan en del av andra veckan bara. ha en bra vecka själv!



Paula: Ja, synd att vi inte bor närmare varandra,,, =(

2010-10-05 @ 18:04:05
URL: http://chetti.blogg,se
Postat av: Ingela

Donken = McDonalds antar jag? Semester är skönt oavsett när man har det! =)

2010-10-06 @ 02:07:24
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: aaa Donken = McDonalds här i 08-land =)

2010-10-06 @ 21:53:27
URL: http://chetti.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0