Elen...

                                              

Fick elräkningen idag, ca 890 kr..., ca 200 kr mer än vanligt.

Är det verkligen så dyrt att tvätta hemma? Kan det vara att jag även använt torkskåpet?

Dessutom hade F semester hela augusti och då står ju alla våra tvapparater och datorer på hela dagen...

Ska börja tvätta med snabb programmet plus inte använda torkskåpet och se om räkningen är mindre nästa månad.

Vi använder ju även diskmaskinen flitigt, flera maskiner i veckan.

Vi har Vattenfall. Finns det billigare, vet inte exakt vad vi betalar per kwh?!

ha en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Torkskåpet är nog den största boven, vad det gäller el. Det är klart att Er fina TV tar mycket ström jämfört med en "tjock-tv" och datorer också, men man skall ju leva. Slopa att ha torkskåpet igång!

2010-09-10 @ 22:14:11
Postat av: Madde

Jag tror också det är torkskåpet som är boven.

2010-09-10 @ 22:47:33
URL: http://bloggen.fi/detenaochdetandra
Postat av: Tessan

Sen vår tvättmaskin gick sönder har vår räkning halverats. Torkskåpet drar jättemycket el.Det använde vi ganska mycket i början sen tänkte jag till lite. Vår LED tv drar mindre ström än en vanlig tjock tv. Så det är ju bra.

2010-09-11 @ 09:02:09
Postat av: Kerstin

Mamma: Jo, jag skippar torkskåpet nu.



Madde: Ok, misstänkte det också



Tessan: Ok, en dyr lyxvara att ha tvättmaskin hemma... Nu kommer vi skippa torkskåpet helt

2010-09-11 @ 19:40:03
URL: http://chetti.blogg,se
Postat av: Ingela

HÅller med föregående talare ang torkskåpet. En tvättmaskin kostar väl ca 2 kr per tvätt. Jag har sagt till er tidigare att jag inte förstår varför ni har allt på i alla rum. Tv på i alla rum, datorer på i alla rum. Ta för vana att stänga av när ni går ifrån. Att ha maskiner på stand-by tar också el... tryck av på knappen och inte med fjärrkontrollen.

2010-09-12 @ 10:07:19
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ok, 2kr per tvätt är ju inte så mycket ändå.

Vi ska skippa torkskåpet nu.

Jo, jag vet vi är kassa på det där med tv och datorer. Men jag har hört att det tar mer ström att stänga av och på elektriska maskiner än att de står på hela dagen. Vi går ju fram och tillbaka mellan tv och datorer när vi är lediga och om vi är hemma.

2010-09-12 @ 15:00:29
URL: http://chetti.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0