Söndagen lunkar på

Vi hade det trevlig igår, jag och A och barnen. Hon hade tagit med hemmalagad äppelmos, mumsigt gott.

När de väl hade gått hem så somnade hela familjen utom jag som kollade på en skumfilm, "Peacock". En thriller men en B-film så inget som rekommenderas direkt.
Vill se en bra film, och inte slösa tid på B-filmer. Tipsa tack!

                                                   

Nu har jag och A bokat kryssning, Viking Lines Cinderella kommer vi att åka på lördagen den 6:e november, på "svenska halloween". Ska bli riktigt kul, alla hytter var typ slutsålda så det blev två Chytter, 2 bäddars för 120 kr styck. Båten kommer vara full av folk, jobbigt men ändå roligt!
Hoppas det går bra att hålla koll på barnen! Vi har aldrig åkt ihop så nu är det dags.

Idag slappar vi endast, spelar spel, tittar på Tv och slappar. Behöver ladda upp inför nästa vecka som lär bli tuff för oss på jobb.

                                                 
                                                      

Ikväll blir det debatt mellan Reinfeldt och Sahlin, klockan 20.00, minns inte vilken kanal men missa inte det!
Det känns som alliansen vinner igen och det känns tråkigt att folk inte förstår vad de gör med Sverige...

De har så många förslag som är genomruttna. Ungdomar ska kunna gå på praktik hur länge som helst, ha mindre lön än andra som gör samma arbete, sjuka utförsäkras för tidigt och tvingas söka jobb trots att de är sjuka, alternativet är låg akassa eller socialbidrag...
Allting säljs ut, snart äger Sverige ingenting = vi är beroende av andra länder.
Vi är på väg att bli ett mini USA, att inte folk fattar det!
De vill ombilda hyres till bostadsrätter, vad är det för fel på hyreslägenheter?
De har höjt akasseavgiften+fackavgiften så att folk flydde från facken (vilket var tanken) så att vanliga arbetstagare är mycket mer utsatta idag, arbetsgivarna har nu makten i Sverige.

Visst har de gjort bra saker, sänkt skatten och det är bra en gång men de har gjort det så många ggr att nu finns det inga skattepengar att finansiera skolor, barnomsorg, äldreomsorg...
De har anställt fler närpoliser, jättebra!

Jag förstår att folk är trötta på socialdemokraterna och många av deras tomma löften och många avskyr Sahlin. Jag förstår inte varför de behåller henne som partiledare, dags för en ny, ung, fräsch person som kan ta väljarna med storm! Men deras ideologi är den mest mänskliga, de värnar om alla, inte bara de som har pengar!

Ja, jag vet att jag tjatar! Gå och rösta, det är det viktigaste!

Ha en fortsatt skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Anna

tack för igår jätte trevligt. Ja kryssningen blir jätte kul och speciellt för barnen...

Vi får det kämpigt med att hålla koll på dem ;)

2010-09-12 @ 17:42:59
URL: http://annaadidas.blogg.se/
Postat av: Madde

Härligt att ha en kryssning at se fram emot under höstens tråkigaste och mörkaste tid. :)

2010-09-12 @ 22:06:03
URL: http://bloggen.fi/detenaochdetandra
Postat av: annazeta

väl skrivet om politiken!

2010-09-13 @ 16:04:32
Postat av: Kerstin

Anna: Du håller koll på dina och jag på mina =)



Madde: Ja, mysigt



Annazeta: Eller hur? =)

2010-09-13 @ 18:26:07
URL: http://chetti.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0