Söndagens bestyr

                                                  

Vi började dagen med att gå på Gudstjänst i Botkyrka kyrka. Alla barn som fyller 5 år i år var ditbjudna för att ta emot en bok "bibel för barn".
Jag och barnen och A och hennes barn gick dit. Det var svårt för killarna att sitta still, blev en hel del hot och banningar, och schyshande,,,

Det kändes bra att gå på gudstjänst, önskar att jag kunde gå oftare. Tycker det är så tråkigt att f inte är troende, önskar han var det...

Väl hemma så städade vi, usch så smutsigt och dammigt, vi har knappt städat i sommar, bara tagit det viktigaste och knappt det, dammet låg tjockt överallt. Det blev ingen storstädning men en "vi klarar veckan städning". Nästa helg då ska det skuras och donas!

                                               

Gjort lite budget idag, F är så trött på mitt tjat om budget, räkningar, inkomster, utgifter men det är viktigt och det är det som tagit oss hit där vi är idag! Nu är det ju roligt att kolla igenom inkomster och utgifter "typ". Vi sätter in alla räkningar i en pärm och sparar.
Hur gör ni? Gör ni månadsbudget, årlig budget? Hur gör ni med betalda räkningar?

                                             

Har precis suttit i över en timme och fotat, redigerat och lagt in annonser på www.tradera.se  Det blev nog en drygt 10 stycken, hoppas allt blir sålt och till en bra peng! Behöver pengarna för att köpa nya vinterkläder och skor...

Är trött i huvudet och ska kasta mig i säng typ nu!

Ny vecka, nya tag

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag gör en mycket enkel "budget" varje månad - dessa pengarna kom in och dessa räkningar ska betalas och så ser jag vad som blir över och om det är andra stora utgifter på gång. Jag använder en vanligt block, där jag har en sida för varje månad och där använder jag sidorna som "fack" så att i varje månad ligger där månadens räkningar. Jag kan lova att blocket blir VÄLDIGT tjockt, hahaha. Efter 2-3 år (!!!!!) går jag igenom allt, sorterar räkningar och sätter in vissa som sparas och vissa kastas. Funkar för mig. Önskar jag hade större koll på matkontot, anstränger mig verkligen för att hålla den utgiften nere, är en alldeles för stor utgift =(

2010-09-06 @ 07:53:12
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ok, jo maten/övrigt kan dra iväg rätt rejält... Jag försöker köpa storpack, det billigaste (om det är gott/bra) och när det är extrapriser.

2010-09-06 @ 19:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0