Torsdag var det här

Är inte torsdagar så där lite härligt speciella?? Helgen är nära, en dag kvar på jobbet innan 2 lediga dagar. Supernice!

                                                    

Alicia är kär i en kille som heter Daniel och han går i 3:an. Någon sade det till honom och då sade han "jag hatar dig" till henne...
Hon har gråtit varje kväll över detta och vi försöker trösta henne. Nu har det lagt sig lite men hon säger att hon är rädd för att vara nära honom m.m. En 7-åring som är kär, visste man ens vad kär var då?? Ja, tiderna förändras eller så har jag bara fått en väldigt kärleksfull dotter =)

Idag steg barnen upp innan 05.00, satte på tv: och kom till mig och sade att Bolibompa inte börjat ännu... Nej, konstigt, så de tittade på MTV tills det var dags att göra sig iordning för skola och
förskola.

                                                                

Förrsten säger ni förskola eller dagis? Ska börja säga förskola nu för de känns som det är dags. Har sagt dagis ganska länge nu men det heter ju inte det längre, sedan en hel del år faktiskt.

                                                      

Jag är så besviken på mig själv, har inte tränat på många veckor... Orkar inte, men vill jättegärna, älskar ju att träna. Det är p g a mitt jobb, jag är oftast helt slut när jag kommer hem. Sedan så slinker det ner en hel del onyttigt så nu börjar kläderna spänna, jobbbyxorna sitter åt i midjan så jag är tvungen att knäppa upp ibland... Önskar jag hade mer ork eller i allafall lät bli att äta en massa onyttigt.

Jaja, nu ska jag inte tråka ut er mer med mitt babbel. ha en fortsatt skön torsdag!

Kommentarer
Postat av: Anna

ja träffas får vi göra. ville gärna gå till aspuddparken de har aktiviteter nu på lördag..11-16

ponnyridning ägglek och så

kram

Hoppas ali mår bättre nu

kram på henne

2010-09-09 @ 20:09:35
Postat av: Mamma

Man kan visst bli kär när man är 7 år! jag var förälskad i en pojke, som hette Torsten, svart hår och väldigt vackra blå ögon. Han var riktigt söt. På rasten sprang han och köpte hallonkarameller till mig. Återsåg honom på Ullas bröllop på Kungsparken 1960. Han hade stora utslag i ansiktet, riktigt liten till växten och hade verkligen mist sin charm.

2010-09-09 @ 22:44:42
Postat av: Ingela

Mamma: hahahaha, charmen försvann med åren, det var ju tur det så du inte satsat på fel kort med pappa ;)

Kerstin: Du är så otroligt hård mot dig själv! Du får ju massor av motion på jobbet, inte ska du behöva sätta dig på träningscykel när du kommer hem. Du kan ju ta ett pass på helgen för att "jämna ut". Och jag var kär i Magnus Järnhell - jag döpte till o med min nalle till Magnus, men bara i smyg så att ingen fick reda på det =) och barn kan vara så taskiga, förstår att hon är ledsen. Killen är inte redo för tjejbaciller, ingen av mina pojkar har någonsin sagt att de är kära i någon utan de tycker tjejer är bläh - men funkar att leka med =)

2010-09-10 @ 08:06:23
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vad gulligt med kärlek :)

2010-09-10 @ 16:34:33
Postat av: Madde

Jag säger dagis, för här heter det dagis tills de är sex år och börjar förskolan. Då heter det förskola och från sju år börjar skolan.

2010-09-10 @ 17:17:45
URL: http://bloggen.fi/detenaochdetandra
Postat av: Kerstin

Anna: Jo Alicia mår bra igen. Aspuddsparken låter ju trevligt. Vi hörs imorgon, kram



Mamma: Haha, så kan det gå =)



Ingela: Jo, jag vet att jag är hård men jag är mest besviken att jag förstör det jag byggt upp under vår/sommar, varje höst/vinter samma sak...

Den kärleken =)



Tessan: =)



Madde: Ok, här heter det ju förskola sedan många år men dagis är det som känns naturligast att säga.

2010-09-10 @ 21:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0