Söndagen

Igår så stack jag och barnen till Naturhistoriska museet. 

                                           

http://www.nrm.se/ 

Vi åkta t-bana vilket var drygt, hatar att åka t-bana speciellt när det är mycket folk. På vägen hem så kissade Henry på sig, två ggr! Trors att jag frågade honom precis innan vi gick på tåget om han var kissnödig...

Det var stort och mycket att se på museet. Barnen var snälla och glada. Tråkigt att F inte kunde följa med men det tyckte nog inte han haha. Han hatar "utflykter".

                                          

På tal om något annat så har jag så dåligt samvete över Henrys tänder. Han har minst ett stort hål i tänderna. Man ser riktigt hur svart och stort hålet är. Flera andra tänder är det också hål eller på väg att bli hål i. Vi borstar ju tänderna på honom men ändå har det blivit såhär. Man skäms ju för att gå till tandläkaren med honom men jag måste boka tid snart så de får fixa hans tänder/dra ut.

Alicia däremot har hela tänder vad jag vet, de nya är lite gulaktiga men det var/är mina också naturligt.

                                          

Igår beställde jag ett helt lass med kläder, både från H&M och Ellos. Det är kläder till Alicia (jag vet, ännu mer?!) och sommarkläder åt oss allihopa. Det gick på ca 2500kr. Jag har konto så jag delar upp betalningen men shit vad kläder är dyrt. Sedan måste vi köpa jackor och skor åt de/oss också.

Ha det gutt

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kan kanske få utskrivet fluortabletter till Henry, så att inte fler tänder blir trasiga. Jag hoppas det är mjölktänderna, som är skadade.

2011-04-12 @ 22:16:17
Postat av: Ingela

Använder ni tandkräm med fluor? Det finns ju barntandkräm utan fluor. Om ni borstat två ggr per dag så är det konstigt att det blivit så stora skador på tänderna. Ta honom till tandläkaren direkt. Vissa har ju genetiskt sämre standard på tänderna, tyvärr. Men fluortabletter låter som en bra idé.

2011-04-13 @ 19:49:32
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

mamma: Det är mjölktänder. Ska boka tid idag eller imorgon.



Ingela: Vi använder Icas barntandkräm. Jag ska boka tid och försöka få en akuttid.

2011-04-13 @ 22:03:17
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0