BM besök

Igår var det dags för BM (barnmorskan) besök på MVC. (Mödravårdecentralen)

Allting såg bra ut. Här är lite siffror för er som är intresserade.

Blodvärde: 113 (trots två Niferex/dag)
SF mått (livmoderns storlek): 23 cm
Hjärtljud: 144 slag/minut
Socker: 5,7
Vikt: +6kg


Hon tog även nya blodprov p g a att jag är RH negativ och barnet är positivt.
I januari ska jag till specialmödravården för att få en spruta.
Jag kan bilda antikroppar mot barnet så därför tar de extra prover för att
ha lite koll. Jag ska även få en spruta efter förlossningen.
Ju fler barn desto större risk att jag bildar antikroppar.

Nästa gång jag ska dit är 20/1 

Ha det gott
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0