Fredag!!

Älskar fredagmorgnar, när jag precis börjat jobba. Förväntan på helgen, att veta att vi snart är lediga i två dagar, känslan är så härlig.

Tyvärr går ju helgen så himla fort trots att jag njuter i fulla drag.

Jag har den senaste tiden känt mig lite vimmelkantig, svårt att beskriva exakt hur det känns, tom i bollen typ. När jag läst lite på nätet och grunnat på vad det kan vara så kan jag bara komma fram till en sak (tror jag). Det är stressymptom, jag känner mig stressad alltid över allting. Från morgonens lämningar på dagis/fritids till alla sysslor på jobbet/efter jobbet. Jag känner mig stressad när jag sitter vid datorn för att det oftast drar ut på tiden.

                                                 

Jag vill kunna slappna av rejält men jag har så svårt för att göra det. Jag har svårt för att sitta still och inte göra något.
Men jag måste göra det, jag måste lära mig själv att slappna av och göra ingenting. Jag måste släppa på denna stress, press och måsten. Ge mig tips som gör att jag vill och kan slappna av!

Sex nätter har vi varit kissfria, båda barnen! Det är helt otroligt och vi kan nästan inte tro att det är sant. Har det verkligen vänt? Vågar vi tro att barnen nu ska bli natttorra en gång för alla?

Igår såg jag en film




"The resident" med bl.a. Hilary Swank. Jag tyckte den var bra. Det är en thriller som handlar om en stalker som blir lite obsessed.

Nu ska jag kolla lite bloggar och sådant, sedan blir det filmkväll

Ha en sjukt skön och härlig helg på er

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men kopplar du inte av när du ser på film? Jag stressar också mycket men jag är bra på att koppla av vid de tillfällen som ges. Men jag tror jag vet vad du menar för du är tillbaka på samma nivå igen direkt efter. Jag fick ett råd en gång av en barnpsykolog: "Förvänta dig det värsta, så blir du inte så besviken!" Så varje morgon du ska ha iväg barnen, så förvänta dig att det blir jobbigt (lika jobbigt som vanligt), förbered alla fällor dagen innan (lägg fram kläder, gympapåsar, frukt etc) och går det bättre än det värsta tänkbara så blir du lugnare. Tyvärr inte så enkelt som det låter, men en av fem gånger funkar det, alltid nåt! =)

2011-02-20 @ 21:16:15
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jo, då kopplar jag verkligen av, kanske därför jag gillar att titta på filmer? Det får mig att lämna vardagen och drömma mig bort.

Tack för tipsen!! Kram

2011-02-20 @ 21:27:28
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0