Helgen fortsatte i lugnt tempo

På kvällen var det dags för Melodifestival del 3.

Jag gillade Shirleys änglar och Sebastian. Jag gillade inte Eric Saade. Han lät som en sämre kopia av förra årets hit, Manboy var 100 ggr bättre. Men såklart gick han till Globen, vem trodde något annat?!
Dansbandslåten var väl ok men ingen vinnare enligt mig.

Vad tyckte ni?

Sedan såg jag och Felix en av mina favoritfilmer



"The game" (1997) med Michael Douglas och Sean Penn. En gammal klassiker (?) som F aldrig hade sett! Den var och är bra fortfarande. Har ni inte sett den så se den!

Idag vaknade vi upp och insåg att barnen nu klarat 8 dagar i sträck utan att kissa i sängen, fantastiskt! Varje dag är en stor seger för oss alla!!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Grattis till torra nätter! Det är ni alla värda efter så lång kamp! Jag håller alla tummar och tår för att ni har tvättat ert sista kissiga lakan!



Melodifestivalen... Jag satte poängen tre, två och ett (där fem var bäst) men bara en femma och det var den falsksjungande A-teens tjejen av den enkla anledningen är att vi inte ska glömma att det är melodin som tävlar och inte artisten. Men eftersom Saade var förhandstippad utan att någon varken sett eller hört låten så säger det väl en del om dem som ringer o röstar. De allra flesta jag känner röstar inte (för snåla? hehe) och då blir det tonåringar o dem i vår ålder som röstar (dem som sett dansbandskampen (INTE JAG) röstade på 50-tals killarna. Saade var högst en trea - utan dans o charm tvåa...



The game är en helt fantastisk film, oförutsägbar och mycket spännande!

2011-02-20 @ 21:10:29
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Tackar =)

Jag håller med i allt du skriver om Melodifestivalen!

2011-02-20 @ 21:22:39
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det är nog mycket troligt att Dina besvär med örat också är stressrelaterat, men sök läkare vid tillfälle för säkerhets skull

2011-02-20 @ 21:36:57
Postat av: Kerstin

Mamma: Jo, det kan det vara. Jag ska boka tid nu, det är dags!

2011-02-22 @ 21:06:05
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0