Jag, hypokondriker?

Är det bara jag som ibland tror att jag har alla möjliga slags sjukdomar? 

                                          

Jag har ett märke på vänstra underarmen som jag haft i några veckor, som ett utslag. Det är lite rött/rosa, torrt, lätt fjällande och har växt i storlek sedan jag först upptäckte det. Det är lite mindre än en krona i diameter.
Jag har smörjt på med olika krämer och ibland ser det bättre ut, ibland sämre.

Jag har ingen aning om vad det kan vara, det är ju vinter och jag har rätt torr hud så det kan ju vara en torr fläck bara men så börjar tankarna sväva iväg...

Tänk om det är hudcancer? Bör jag ringa VC och be de titta på det? Ska jag avvakta?

Fler som blir nojiga av sådana saker eller är det jag som överdriver??!!

Tacksam för råd!

                                                 


Sedan så har jag av och till de senaste veckorna haft problem med vänster örat, det är som ett lock men ändå inte. Det känns som något är i örat men ändå inte, konstig känsla. Hur känns en vaxpropp? Ibland känns det bra men ibland så känner jag av det.
Ibland när jag pratar så känner jag av "locket", skumt...

Är det åldern som tar ut sin rätt på kroppen? Eller vad händer?


Kommentarer
Postat av: paula

du e lite nojjig hahahahaha. det kan vara en vaxpropp men också vatten bakom trumhinnan. är du ororlig för torrfläcken så gå och kolla det.

2011-02-02 @ 19:17:10
Postat av: paula

du e lite nojjig hahahahaha. det kan vara en vaxpropp men också vatten bakom trumhinnan. är du ororlig för torrfläcken så gå och kolla det.

2011-02-02 @ 19:17:30
Postat av: Ingela

Klart man tänker så ibland "tänk om". Med åldern kommer massa konstiga saker som man inte hade när man var yngre. Tyvärr bara att acceptera. Mår man inte dåligt av det o inte har något obehag så kan man nog låta det vara. Detta gäller inte knutor under huden eller saker som varar/blöder etc. Jag kliar mig vansinnigt mycket under senhöst/vinter. Men sedan jag bytte till bra två med antingen olivolja eller Doves nya (helt fantastiskt, lite dyrare men väldigt dryg) så har klådan försvunnit. Din torra fläck kan bero på det. Ut med billig tvål med fel pH.



Jag tror du har vaxpropp. Prova att lösa upp den med revaxör eller andra preparat från apoteket. Funkar inte det så gå och kolla upp det, kan vara som Paula säger, vatten bakom trumhinnan vilket inte heller är bra.



du är normal! =)

2011-02-03 @ 12:56:21
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ja, ska byta tvål. Dove är jättebra! Tar på Idominsalva på fläcken och hoppas den går bort.



Örat känns lite bättre just nu men får se.



Paula: Tack hehe =)

2011-02-03 @ 18:31:55
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0