Lördagen den 19/2-2011

På fredagkvällen såg jag en film



"Going the distance" med Justin Long och Drew Barrymore. En jättegullig och mysig film, en romantisk komedi. Jag tyckte om den!

På lördagen vaknade vi och hade inga planer alls på dagen. Barnen hade nu inte kissat i sängen på en hel vecka, otroligt skönt och otroligt hur det har vänt utan att vi gjort något speciellt. Så jag och barnen åkte till BR för att de skulle få en leksak för att de varit så duktiga.
Alicia valde en Hello Kitty sak medans Henry spanade in Lego kartongerna för x antal hundralappar... Han fick en mindre variant =)
Vi hade -14 grader mitt på lördagen shiit vad kallt!!

Väl hemma igen så somnade jag när jag tittade på tv. Vaknade upp och fortsatt softa hela långa dagen. Jag bakade naturgodis, jag hittade ett recept i senaste McDonalds tidningen.
Det smakade ok men inte så mycket mer. Är ni intresserade av receptet?



Bild lånad från www.google.se  


Energikaka

Ugnen på 125 grader

Blanda ihop

2 dl havregryn

1 dl riven kokos

2 dl hackade, salta jordnötter

2 dl solrosfrön

2 dl russin

2 msk socker

Häll över 1 dl apelsinjuice och rör om

Knäck tre ägg och dela upp vitorna och gulorna var för sig. Äggvitorna ska sedan ner i blandningen.

Vispa ihop allting ordentligt!

Tryck ut smeten i en form på ungefär 20*30cm klädd med bakplåtspapper. Grädda i ca 30 minuter.

Skär kakan i fyrkanter när den väl svalnat.

Jag ska ta med mig mina till jobbet imorgon och bjuda på =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0