Måndag och vabb

Ja, vad ska man säga?

25/1-26/1  Henry sjuk med feber och ont i halsen

1/2-7/2 Alicia sjuk med feber, huvudvärk, halsont, hosta och förkylning

3/2-5/2 Henry sjuk med jobbig hosta, kraftigt förkyld som slutar i magsjuka

6/2 och framåt Henry sjuk i hög feber...

Vad gör vi för fel?

Jag ska se till att de äter minst en frukt om dagen, helst ett äpple, tvätta händerna oftare och försöka att de ska sova fler timmar.

Jag antar att vi bara har haft kraftig otur för barnen är ju "stora" nu och bör vara sjuka mer sällan. Förra året vabbade jag inte på hela tre månader under höst/vinter.

Jobbigt... Vissa kanske tror det är skönt att vara hemma med sjuka barn och visst det kan det vara om det är sällan och enstaka dagar men inte såhär på detta sätt.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag håller med dig, enstaka dagar med lite febrigt barn är skönt att vara hemma, men det är inget kul med sjuka barn och att det blir om o om igen. Din post blir ju delad iallafall utgår jag ifrån, men min hög på skrivbordet växer och då känner man stort tryck att gå till jobbet.

2011-02-08 @ 07:47:02
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Jo, det får jag hoppas att posten delas ut =)

Jag förstår att det är värre för er som har sådana tjänster där allt står still när ni är borta.

2011-02-08 @ 19:35:28
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0