Söndagens upptåg

Vi har haft konflikter med Henry om Henrys hår i flera månader nu. Hans hår såg ut som ett fågelbo, som en misslyckad afro/dreads. Idag lyckades vi övertala, hålla fast och muta honom så att F kunde klippa honom. Vi började med att klippa hans hår med en stor sax.

Efteråt rakade F honom så snyggt han kunde, han behöver övning men det ser ändå helt ok ut nu.



 



Såhär glad blev Alicia när Henry väl var klippt

Sedan åkte vi till stan för att gå på museum "Leksaksmuseet" http://leksaksland.se/ 
vilket är precis som det låter ett litet med betoning på litet museum fullt av leksaker.  Barnen tyckte väl det var sådär men vi hade kupong så vi kom in för halva priset.

Väl hemma så lagade jag mat, hel kyckling i ugn och fried rice, mumsigt värre. F bakade sausagerolls som vi kan ha som lunch i veckan, musigt det också.

Nu sitter jag här vid datorn och känner mig stressfri för en gångs skull, skönt!

Just det, jag lyckades ju jobba en hel vecka denna veckan, får se hur länge det dröjer tills barnen blir sjuka igen...

Nu ska jag kolla lite bloggar och sedan förbereda mig för ännu en vecka i kylan...

Ha en skön vecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0