Vabbar imorgon också

Alicia är bättre men ändå varm fortfarande, skumt...

Henry har gått och blivit sjuk igen, jag orkar snart inte mer. Han är jätteförkyld och hostig.

Jag trodde det skulle bli bättre med åldern ju, mina barn är fortfarande sjuka ofta trots en daglig vitamin, frukt varje dag, ordentligt med kläder. Kan det vara att vi går ut för lite?
Att de kanske får för lite sömn? De somnar vid 20.00. upp vid 06.00...

Det är jobbigt med vabbandet för både oss föräldrar, våra arbetsplatser och barnen.

Hoppas vi får en friskare vår.

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nä, det är ren otur helt enkelt att de blir sjuka. Det finns över 250 olika förkylningsvirus så rent generellt kan vi ha ca 2-3 förkylningar per år, men smittskyddsläkaren berättade på en föreläsning att barn får mellan 4-6 förkylningar per år vilket är helt NORMALT. 2 barn = 8-12 vabbningar per år för två barn bara på förkylningar OM DE INTE BLIR FÖRKYLDA samtidigt... Så är det bara... bara att acceptera... och jag har tre barn, hahaha, men överlag är mina barn ganska friska och mina är inte ute mer än dina. Är de utomhus mycket på fritis/dagis?

2011-02-04 @ 07:57:35
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Otur är det säkert. På skolan är de ute mycket men på dagis är de ute mer sällan och knappt något på vintern.

2011-02-04 @ 16:40:24
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0