Söndag-måndag

Igår bestod vår dag av städning och tvätt. Sedan tog vi en promenad så barnen fick klättra och leka lite.

                                              

Idag är det måndag och veckan är igång. Vid lunchtid ringer skolan och säger att Alicia mår dåligt men p g a att hon sagt så ett par ggr tidigare och inte varit sjuk så bad jag de att avvakta lite.


Efter 2 timmar ringer jag upp och hon mår tydligen dåligt på riktigt så jag hämtar henne. Hon får vara på mitt jobb en stund tills jag slutar så jag slipper vabba någon timme. Alicia har feber och ont i huvudet, en släng av influensan skulle jag gissa. Hon är så tyst och lugn, ovanligt.


Felix kommer ta vabbningen då jag var hemma förra veckan med Henry. På hans jobb var kommentaren "Men vi har ju ingen som kan ersätta dig" samt "Kan du inte jobba halva dagen i alla fall"
De diskriminerar småbarnsföräldrar gång på gång, jävla skitgubbar som inte själv har egna barn, kvinnan bör vabba tänket, ingen jämställdhet där inte *arg*


Nu ska jag kolla lite bloggar, ha det gott kära läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0