Tysklandsresan del 2

Dag två åkte vi ut till Ostbahnhof där vi skulle få se en bit av Berlinmuren.









Man får en märklig känsla, en känsla av sorgsenhet av att vara i Berlin då så mycket har hänt där.

Efter muren åkte vi till Alexanderplatz, ett stort torg med köpcentrum runtomkring.





Där har de ett enormt tvtorn som syns över hela Berlin. Man kan åka upp i det men eftersom jag är så höjdrädd så avstod vi.



Vi var inne på det enorma köpcentret Alexa där de hade Europas största Mediamarkt med fyra våningar av elektronik till Felix´ stora förtjusning =)

Och väl därinne träffade vi på en välkänd figur



Dobby från Harry Potter


Kommentarer
Postat av: Rembo

Så mycket äventyr! Dina barn är så coola! De borde satsa på en skådespelare karriär! :D Jag måste åka till Berlin, det låter så spännande!

2011-06-27 @ 21:16:20
Postat av: Anonym

Hahahaha, ja, jag håller med föregående talare - dina barn borde satsa på skådespelarkarriär, särskilt Ali! =)Hennes miner är obetalbara, hahahaha! Jag skrattar högt här för mig själv! =D lol

Översta bilden är cool, är hon låtsasförtvivlad eller på riktigt?

2011-06-27 @ 22:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0