Sönderstressad

Jo, så känner jag mig. Det byggs bara upp, de senaste veckorna/månaderna har vart så stressiga.

Frågan är om det är jag själv som stressar upp mig? På jobbet stressar jag för att vi ska hinna med. Väl hemma så är det en massa måsten och så känner jag mig uppstressad över det.

Vad gör jag för att sluta känna denna stress? Det börjar nu bli obehagligt då det påverkar mig fysiskt med bröstsmärtor, yrsel.

Jag måste lära mig att släppa taget. Att känna att det är ok att inte hinna med. Jag måste lära mig att delegera mer både på jobb och hemma.

Jag har alltid så höga krav på mig själv, speciellt när jag sätter upp mål som ska klaras av.

Tack för att jag fick skriva av mig!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tyvärr så känner jag igen mig i vartenda ord =( det känns som det enda jag gör är att gå omkring och kvider/klagar/domderar och suckar. När jag går från jobbet är jag oftast uppe i varv och känner frustration över att aldrig komma vidare. På mitt jobb så händer det alltid något som gör att man får lägga det men EGENTLIGEN skulle syssla med åt sidan. Hemma så är det samma visa varje dag som väntar - känner mig sur o bitter över att ingen lyssnar och gör som man säger. Och det är ju inte alltid som föräldrarna är ett team som verkar mot samma mål om jag uttrycker mig så...

2011-03-13 @ 14:56:03
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Nej, att vara ett föräldrateam är ganska svårt. Ja, vi får hoppas det blir bättre med tiden eller helt enkelt dra ner på takten.

Kram

2011-03-14 @ 21:18:33
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0