Måndag idag

Och jag tog ledigt från jobbet.

Jag och F åkte först till sjukhuset för att ta av gipset, röntgas och träffa läkaren. Allt såg jättebra ut och de räknar med att ha kan börja jobba 4/7 som planerat.
Nu ska han börja med sjukgymnastik för att öva upp fotleden.

Läkaren ska hjälpa oss att ringa försäkringsbolaget (en) och berätta att det är artos men en artros som bildats p g a olyckan och skadan som skedde då. Han förstod inte varför läkarna som försäkringsbolagen varit i kontakt med säger att denna artros har bildats p g a F´s ålder och inte kommer från olyckan.
Hoppas det hjälper så F får rätt mot föräkringsbolaget. Fortsättning följer...

Någon mer än jag som beundrar läkare och sjukvårdspersonal överhuvudtaget. Alltid glad, trevliga och hjälpsamma. Det måste vara ett fantastiskt yrke att få jobba inom vården. En dag Kerstin, en dag så är du en av dem =)

                                                

Sedan åkte vi förbi nigerias ambassad här i STHLM. Vi hade lite frågor att ställa och imorgon ska F dit igen och ansöka om något dokument som han måste ha med sig. Han ska även ringa ambassaden i Tyskland imorgon för att fråga några saker. Så mycket som är underligt och oklart...

                                      

Sedan tog vi lite lunch och åkte till vår kinarestaurang i Zinkensdamm, FlowerCity och åt lunchbuffé, mumsigt värre =)

                                  

Sedan åkte vi hem och hämtade barnen. Vidare till polisstationen i Flemingsberg där barnen ansökte om pass, sina första pass =) Alicia fick skriva en namnteckning dessutom haha.
Jag är lite osäker på mitt eget pass. Mitt pass gjordes 2002 och gäller till 2012 men det är inget biometriskt pass. Jag undrar om jag släps in i tyskland med det?



Sedan skulle vi förbi min linsbutik Hallunda synoptik. Förut låg där Synoptik och de har jag haft i flera år. Men de stängde ner och denna nya öppnade. Jag har nu fått prova olika linser och olika styrkor i 1-2 veckor hos dem. Men inget är bra så till slut blev jag less och ringde Synoptik i SKHLMen och beställde mina linser, det märke och den styrka jag haft i ett par år.

De har varit hjälpsamma men oförstående för de tycker de har bra linser. Men jag såg suddigt med de styrkor som jag ska ha och dessutom så fick jag inte av dem. De satt som klister (panik) och jag provade fler olika och i flera dagar men nej det blev aldrig bra =(

Idag skulle jag ha tillbaka pengarna och jag var säker på att jag gett de kvittot men de sade nej. Jo, det har ni fått sade jag. De skulle kolla med chefen om hur vi ska göra. Men när jag kommer hem så hittar jag såklart kvittot. Så pinsamt, jag dör! Så typiskt mig,,,
Så imorgon måste jag in där och säga att det var jag som hade kvitto bläää.



Håller på att leta efter en auktoriserad översättare i Sthlmsområdet som inte är alltför dyr för att översätta polisanmälan till engelska. Sedan ska översättningen valideras hos en notarius publicus (fint ord) för att den ska bli helt giltig. Jobbigt va? och dyrt...

Nu ska jag surfa vidare, kolla in senaste desperate och hoppa i säng

Ciao

Kommentarer
Postat av: Tessan

Här är filmen jag pratade om

http://www.imdb.com/title/tt0472118/



2011-05-24 @ 18:02:13
Postat av: Ingela

Herregud vad klyddigt med Tyskland, översättning, pass och medborgarskap, det gäller verkligen att ha tålamod! HÅll ut!



Jag som alltid älskat desp housewifes har cen senaste tiden tyckt att många händelser är SÅ TRAMSIGA! Det känns helt överdrivet numera...

2011-05-25 @ 08:04:33
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Tessan: ok



Ingela: Haha, klyddigt men det gäller att försöka ta en sak i taget och planera =)

Nej, desperate är bäst!!

2011-05-25 @ 22:41:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0