Något otäckt hände idag


                                              

vilket får mig att bli livrädd. Tänk att våra barn är så oförsiktiga och så mycket kan hända när vi inte är i samma rum...

Henry kallade på mig vilket han gör tusen ggr/dag men han lät lite rädd/förtvivlad. Jag går in i vårt sovrum och han står vid fönstret och först ser jag inte riktigt vad som hänt.
Sedan ser jag att persiennsnöret sitter runt hans hals, hårt runt halsen så han inte får luft och är livrädd.

Jag springer fram och drar av snöret och sedan sitter vi bara och gråter av rädsla länge länge.

Tänk om jag varit i duschen, tänk om jag inte hört honom kalla, vad hade kunnat hända?
Tänk när han är ute och leker och inte vi ser vad han gör?
Att ha barn är underbart men det är också så fruktansvärt oroande för allt som kan hända nu, i framtiden m.m.

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var verkligen hemskt med Henry och persiennsnöret! Jag tror att Ni har en skyddsängel, som vakar över Er, så det inte skall hända mer farliga saker. Trevligt med Tysklandsresa och hoppas det ordnar sig snabbt med passet. Vem skall intyga att Felix är nigerian? Förargligt att bli av med grejer, men jag hoppas de är namnade och kommer tillrätta. Ja, det är dyrt med barn, särskilt om de gör av med sina saker.

2011-05-19 @ 23:20:41
Postat av: Ingela

Usch, vad otäckt!! Tänk inte "tänk om jag inte hört/sett..." utan tänk "Vilken tur att jag hörde/såg" annars blir man knäpp av oro. Alla föräldrar har säkert skräckhistorier där det varit nära, farligt nära att något tragiskt kunde hänt... =(

2011-05-20 @ 10:31:29
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

mamma: Tack för din kommentar =)

Vi vet inte än vem som ska intyga att F är nigerian men det får bli någon av hans vänner och bekanta.



Ingela: Tack för din kommentar! Bra talat =)

2011-05-21 @ 16:22:19
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Annaadidas

nämen ush stackars och vilken tur ni har haft.

Har ni tagit bort snörena så att inte barnen får tag på dem

kram på er

2011-05-28 @ 01:06:35
Postat av: Kerstin

Anna: =(

Nej, snörena är kvar. Han har nog lört sig en läxa.

Kram

2011-05-29 @ 22:33:30
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0