The weekend

Vi har typ suttit inne hela helgen... Vi vilar upp oss inför nästa helg då Engbloms är här =)

I lördags så hämtade vi upp barnens pass. Är det någon som vet vart fingeravtrycken är i passen? Jag ser ingen skillnad på deras och mitt.
Sedan har jag scannat och mailat polisrapporten till vår översättare så nu är han förhoppningsvis snart igång med den.

                                                      

Idag har jag bokat flyg till Tyskland. Vi kommer flyga med Ryanair. Biljetterna var billiga i början men efter att ha räknat med bagage, incheckning, försäkring m.m. så landade kalaset på 4700kr. Vi åker från Skavsta flygplats vilket ligger en bra bit från STHLM så vi kommer köra vår egen bil dit och ha den på långtidsparkeringen där.
Vi åker på morgonen den 22/6 och åker hem den 27/6

Jag har även bokat hotell. Det blev ett hotell i centrum av Berlin, det blev 4000 kr för 5 nätter.

Jag har kollat upp med Berlins kollektiva reseplanerare och från flygplats till hotell går där en tunnelbana hela vägen och till ambassaden kan vi gå eller ta en tunnelbana några stationer. De har precis som i STHLM olika slags biljetter t.ex. dagskort, 72 timmars, fem dygns m.m.

Jag ska skriva ut en reseguide från nätet och kartor m.m. Måste planera in lite olika sevärdheter, gärna kulturella som vart muren stod.

                                           

Vi är ju inte så vana vid att resa så vi vill gärna ha tips på allt. Vad bör vi planera innan resan? Hur mycket pengar bör man ha med sig? Alla tips är välkomna

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tyvärr, kan inte hjälpa till med något Berlin-tips alls - har inte varit där. Men fråga mannen när vi är hos er, han har varit där med herrklubben.

2011-05-30 @ 08:39:40
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Ok, då frågar vi mannen =)

2011-05-31 @ 22:13:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0