Fredag-lördag

Igår var jag hemma också för min tåled är fortfarande öm. Jag haltar och trycket av att ha skor på gör ont =(

På morgonen var det så dags för ultraljud.



Och här ser ni vår lille plutt. Det blir en pojke, en lillebror och det känns kul. Jag och många andra trodde flicka men det var ju fel =)
Han låg och vinkade åt oss. Han gömde sig bakom moderkakan som låg perfekt för en kommande förlossning. Vi fick beräknat födelsedatum 2/4-2012 men som alla vet så kommer bebisen när den vill. Inom tiden två veckor innan BF eller efter oftast.
Tyvärr fick hon bara en suddig bild av hjärtat och dess fyra kammare och hon ville ha en klar och tydlig bild. Men hon försäkrade oss om att allt såg bra ut och att vi inte behöver vara oroliga. Men vi ska på ett nytt (4:e ultraljud) om ca två veckor för hon vill gärna ha en tydlig bild av hjärtat.

Hon sade att det kan bero på att jag har några extrakilo på magen, eller på mindre fostervattenmängd eller helt enkelt för att jag kissade precis innan. De vill gärna att man ska ha fylld urinblåsa. Klart att oron finns där ändå och gnager men allting såg ju bra ut enligt BM.

Alicia var inte glad när hon fick reda på att det är en lillebror. Hon grät och skrek och var så besviken. För hon vill så gärna ha en lillasyster... Vad ska man säga?

Jag känner hur bebisen buffar just nu i magen, mysigt. 

                        

Jag hämtade barnen efter skolan och så gick vi hem för att baka Spider Cupcakes. Försts gången jag gjorde cupcakes och det var ju inte helt enkelt haha.
Men goda blev dem. De ska vi ha med oss till Halloweenfesten hos R idag. Vi har även frusit in spindlar i iskuber som barnen ska ha i sina drinkar =)

På kvällen var det dags för dans och efter dansen ville läraren prata med mig i enrum. Hon ville bara berätta hur duktig hon tycker Alicia är. Att vi inte förstår vilken talang hon besitter och att hon gärna vill sätta henne i en elitdansgrupp i Huddinge till våren. Om vi vill det och Alicia själv förstås. Jag blev så himla stolt och rörd. Min lilla gumma är så talangfull på så många saker. Dansa, rita, sjunga, engelska, läsa, skriva.
Hon var jätteglad och vill gärna börja i denna grupp så får vi se vad detta leder till. Läraren trodde att Alicia kan gå långt om hon bara tar vara på sin talang. =)

Idol var riktigt bra igår och det var helt rätt att Linni åkte ut, äntligen säger jag! Alla andra var jättebra och det var kul att kolla på. Amanda F kan ju verkligen underhålla.


Kommentarer
Postat av: mamma

Alicia får trösta sig med att hon är enda flickan i familjen och kommer att stå i särklass i alla fall. Vi kan ju inte räkna med Emma, eftersom hon inte bor hos Er så ofta.Ha en baby att gulla med är jätteroligt för henne och då spelar det ingen roll vilken sort det är. Hon kommer att tycka det är roligt. när babyn väl är född.

2011-10-29 @ 22:35:50
Postat av: Kerstin

mamma: Självklart att Emma räknas!

Jo, hoppas hon kommer tycka det är kul när väl lillebror är här =)

2011-10-31 @ 17:40:37
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0