Lördag


                                                      

Idag när jag var på ICA Maxi så kom en gosse gråtandes "pappa". Han var väl runt 6 år. Jag frågade honom om han letade efter sin pappa och sedan kallade jag på personal. Så de tog hand om honom och ropade ut i högtalaren efter pappan.

Sentimental som jag är speciellt nu som gravid så blev jag ledsen över detta. Fick tankarna på hur hemskt det är när barnen springer bort och paniken man får när man letar och letar. Usch, fick börja tänka på annat för att inte börja gråta...

                                                       

Sedan åkte vi till SKHLM C idag och handlade 2 par byxor åt Alicia. Och sedan tog vi en tur in på BR, BIG MISTAKE med trötta och hungriga barn. De grät, bråkade och ville ha de största paketen av Lego m.m. Vi skulle bara köpa något för Alicias presentkort samt byta en sak Henry hade fått dubbelt av. Usch vilket scenario. Jag bar ut Henrys gråtande och skrikande och då ger han mig en lavett över ansiktet så att det tjongar riktigt. Det gjorde ont och jag blev röd.

Jag var så arg! F var också arg men till slut efter mycket om och men lämnade vi BR. Henry var på så dåligt humör hela dagen och bråkade så mycket.

Sedan såg jag en man som hade problem med att få sin 2-åring ut från BR. Han sprang in igen och tog tag i ett paket och sprang ut. Pappan tog tag i ungens öra och vred och vred och sedan gick de iväg. Från långt håll ser jag hur han slår pojken på kinden m.m.
Hemskt att se sådant men samtidigt förstår jag hur frustrerad och arg pappan var. Men att göra så framför en massa folk inne i ett centrum. Vad gör han då hemma?

F tog hårt tag om Alicias arm när hon bråkade. Och jag bar ut Henry men han är så stark och sparkas och slåss när han blir arg. Men att slå nej, ta hårt i armen och lyfta undan tycker jag är ok.

                                                          

Ikväll 18.15 på Barnkanalen så var så dags för premiäravsnittet av "Den flygande mattan" där Alicia var med i publiken. Och visst såg vi några glimtar av henne då och då. Även jag som låg på gräsmattan och vilade fick de med haha

Ha en fortsatt härlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Anna U

Hej svajs!

Stackars er inget kul det där med bråk och skrik vet hur det känns.



Tycker likadant vad händer hemma om man kan göra så inför folk?!



Denise tittade på flygande mattan, had glömt att ni var med ska ta en titt någongång.

Hoppas annars er helg har varit ok



kram

2011-10-16 @ 14:57:20
URL: http://annaadidas.blogg.se/
Postat av: Ingela

Kul, nu är ni kändisar =)



Japp, slika händelser har alla föräldrar varit med om, det är MYCKET jobbigt! Man får sina fiskar varma så att säga.



Det här med hur mycket fysiskt man får ta i sina barn är mycket svårt. Lavett är inte ok. Ta hårt i arm, ja. Hur ska man annars bemästra barn som får utbrott?????? Undrar hur de största "jag har aldrig rört mitt barn, jag skulle aldrig ta tag i mitt barn bla bla bla, man ska prata sig ur såna situationer osv"-personerna skulle göra i en liknande situation - hade jag gärna bevittnat! =)

2011-10-16 @ 18:05:58
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Anna: Usch för bråkiga barn, tur att de kan vara gulliga emellannåt =)



Kram



Ingela: Ja, precis de där perfekta föräldrarna haha =) Hur gör de?

2011-10-17 @ 18:50:46
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0