Måndag

Tån/Leden känns bättre redan. Men jag ska ju inte överanstränga den sade läkaren.

Henry vaknade inatt med orden "jag står inte ut" "jag sprängs" och tar sig för öronen. Öroninfektion men det verkar som rören har släppt ut det värsta för nu är han som vanligt nästan. Han har lock för ena örat.

Men det skulle vara foografering någon gång denna vecka men infon från skolan är ibland under all kritik tycker jag.

Har precis mailat rektorn angående torsdagsincidenten. Tycker det är lättare att formulera mig på det sättet och det var så mycket jag vill ha sagt och frågor att ställa. Läs mailet nedan.
Jag gav dock namn och nummer så jag räknar med att de ringer upp. Ska bli intressant att höra vad han säger m.m.




Hej,

jag mailar dig om incidenten med min son i torsdags. Jag vet inte hur mycket du vet om vad som hänt men ni har inte hört av er alls från skolan och därför mailar jag.

Min son Henry Johnson går i förskoleklassen och i Gula Gruppen. I torsdags stegade han in på mitt jobb strax innan 12.00. Jag trodde han hade smitit från skolan men det visade sig att han blivit kvarglömd i skogen efter skogspromenaden. Jag åker till skolan med honom och träffar hans fröken A.

Hon är självklart upprörd och berättar att det blev lite fel vid skogspromenaden. Hon var tvungen att gå in med ett barn som fick utbrott och kvar lämnades en fröken som inte är van vid gruppen och tydligen inte hade någon koll alls på hur många barn som var med i skogen. Min son berättar att plötsligt var alla borta och att han blev ledsen. Han hittade inte tillbaka till skolan säger han utan har på något sätt tagit sig hem till vår gård där vi bor.

Jag ser att någon ringt vid 11.00 nerifrån porten och det visar sig att det är min son Henry som ville kolla om vi var hemma. När vi inte var hemma har han gått hela vägen till mitt jobb över gator, genom Hallunda C, en promenad som tar 10-15 minuter för en vuxen.

Som tur var så var vi på plats på jobbet, efter 30 minuter hade det inte funnits någon kvar där.

Min son har allstå varit borta i säkert 1,5 timme skulle jag gissa. Ingen ringde oss och ingen har hört av sig från skolan efteråt. Han är 5 år och vad som helst kunde ha hänt. Det som hänt är fruktansvärt och vi föräldrar mår dåligt över detta. Min son tar detta mycket bra och förstår väl egentligen inte mer än att han blivit kvarglömd i skogen men att han var duktig nog att hitta till mitt jobb.

Jag hörde att de upptäckte att Henry var borta när alla barnen hade satt sig för att äta lunch i matsalen. Då upptäcker de att hans stol är tom...

Jag undrar vad som händer nu?

Kommer ni göra en ordentlig utredning?

Anmäler ni er själva?

Vad är egentligen era rutiner kring skogspromenader och utflykter?

När ringer ni föräldrar/polis om ett barn försvinner?



Kerstin Johnson
070-5486521


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

mycket bra skrivet.. ja jävlar vad rektorn måste ha börjat svettas efter ditt mail... de hoppas säkert bara på att du ska släppa det... SLÄPP INTE DETTA!!!! både för er skull och alla andra föräldrars skull.... fuck dom... vi lämnar bort våra diamanter till "professionell" personal, då vill vi kunna vara lugna oxå... jag hade fan gått till media, både tv o tidningar o radio.... men ok, ge dom mötet, o är du inte 100 % nöjd, så vänd dig till alla som finns.... toast the fuckers

2011-10-11 @ 07:43:27
URL: http://stamp-e.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Stamp-E: Tack för kommentaren! Fick också den känslan att typ "hoppas de släpper det" men det tänker vi inte. Vi har nu haft mötet och jag kommer personligen följa upp med jämna mellanrum med fröken och Henry hur de har det på sina utflykter.

2011-10-11 @ 15:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0