Hej från sjukstugan

Nu ska jag berätta hur vi haft det de senaste dryga tre veckorna...

                                                

Vecka 1: Det började dagen innan Alicias kalas med att Alicia fick hög feber. Hon var lite smådålig i ca 4 dagar och halsen var svullen. Vi gick till VC där hon fick pencillin och konstaterad halsfluss.
Efter någon dag började jag känna mig riktigt dålig också, förkyld och ont i kroppen.

På fredagen jobbade jag och åkte sedan till Malmö över helgen.

Vecka 2: På natten mot söndagen så spyr Henry flertalet ggr. Så jag jobbar 2 timmar på måndagen och är hemma med honom resten av dagen. Redan på tisdagen får han gå tillbaka till skolan då han verkar må toppenbra igen. Jag lyckas jobba hela den veckan men F blir sjuk på onsdagen och är hemma med värk i kroppen och kraftig förkylning resten av veckan.

Vecka 3: Henry börjar spy måndagmorgon igen, efter en veckas uppehåll från magsjuka nummer 1. F tar honom till akuten då vi misstänker en elak magbakterie eftersom han blev sjuk igen men nej det var bara otur att han drabbats ännu en gång... Jag mår skitilla på jobb, nära nära på att kräkas och går hem efter 3 timmar.

Jag och Henry är hemma måndag-onsdag och tänker att på torsdag kan jag säkerligen jobba. Men på onsdagförmiddag ringer Alicia och har jätteont i magen. Väl hemma ligger hon och vilar. Hon visar sig sedan ha över 39 grader i tempen. På kvällen spyr hon över hela badrummet...
Henry är nu tillbaka i skolan medan jag vabbar resten av veckan.

Vi får se hur vecka 4 kommer se ut??!!

Det känns inte som jag får jobba så mycket i höst. Nu när barnen är så stora så ska de väl inte bli sjuka så ofta *suck* Jaja, vi har väl bara haft otur antar jag.

Bläää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0