Annandagpåsk, tisdag

Igår, annandagpåsk gjorde vi ingenting faktiskt. Alicia var i alla fall feberfri och mådde bra så det blev ingen tur till närakuten. Men vi skulle egentligen till ett inomhusbad men vi skjuter fram det.

Jag somnade 21.00 igårkväll strax efter att Samuel somnat. Sedan vaknade jag vid 02.00 och Samuel sov fortfarande! Strax efteråt vaknade han, men jag fick alltså sova 5 timmar i sträck wihoo. Det var ett par veckor sedan jag gjorde det. Han ammade och somnade om, sov 3 timmar till, ammade och sov 2 timmar till. Så jag är mer än utsövd idag =)

Idag har vi inte gjort ett dyft heller, har inte haft någon lust. Barnen har spelat spel och lekt med kompisar. Pappa F var på jobb igen.



Jag är Buzzador och har nyligen blivit uttagen till en ny kampanj. För Vanish. Det är faktiskt första kampanjen jag accepterat sedan jag blev medlem. Ni kan läsa mer här om hur det är att vara Buzzador. www.buzzador.se
Ska bli kul!

Idag tittade F på ytterliggare en bil som vi troligen köper imorgon =)

http://www.blocket.se/stockholm/Chrysler_Grand_Voyager_3_3_LX_Stow_n_Go_36763528.htm?ca=11&w=1


Klicka på länken för att läsa mer. Vi får den för 95000kr. Vi ska dessutom sälja vår nuvarande bil för helst 13000kr för det var det vi köpte den för i december. Resten ska vi ta på lån/5 år. Frågan är bara från vilken bank? Vill ha så låg ränta som möjligt, ingen aviavgift och andra extrautgifter. Förslag någon?

                                                      

Sedan har vi nu bestämt oss för att spara så mycket vi kan/månad. Vi måste flytta härifrån, vi måste flytta till hus i bättre område. Så nu blir det ingen överdådig konsumtion de närmsta åren utan nu dras svängremmen åt. Ev. att jag även får gå tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten i något år för att kunna spara ihop till kontaninsatsen, få beviljat lån och sedan börja plugga. Vet att det är dumt att skjuta på studierna men jag kommer aldrig kunna spara så mycket med föräldrapenning/CSN och inte heller få lån beviljat med CSN. När vi väl bor i hus kanske vi kan slappna av och då fokusera 100% på skolan?!

Jaja, lite tankar om våra planer.

Imorgon ska Henry till tandläkaren, vi måste boka kyrkan till dopet och börja planera kring dopet och sedan ska Samuel till BVC för vägning och mätning. Sedan blir det ev. bilköp =)

Ha en fortsatt härlig vecka allihopa!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kanske Din eller Felix fackförening kan ordna lån. Ingela rekommenderar alltid Länsförsäkringar men man måste kunna ta reda på, vilken bank, som har lägst ränta på bilinköp.

2012-04-10 @ 23:05:56
Postat av: Stamp-E

men det var ju ok deal med bilfirman om ni fixar ihop 30 % kontant och kör en hård avbetalning på 2 år....



hus siktar vi oxå på... med samma planering som er...



ang. dopet... vi har pratat om att ta oss upp... men då måste vi ha sjukt bra framförhållning eftersom jobb, bebis, hundar, e-man, etc... så så fort ni har en minsta susning om när, hör av er till mig omedelbums please ok.... hade varit kul som fan o tagit oss till fjollträsk....

2012-04-11 @ 08:22:17
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Tessan

Vad kul att ni har hittat en bil som ni vill ha. Hos oss går det sådär med bilköpet. Vi ska till en firma på lördag som har några bilar som Mika vill ha. Volvo blir det nog.

2012-04-12 @ 19:58:42
Postat av: Kerstin

mamma: Jag tog det genom Icabanken då de verkar ha lägst ränta och så gillar jag Ica =)



Stamp-E: Kul att ni kommer till dopet! Henry är jätteglad för att e-man ska komma hit!



Tessan: Nej, tyvärr blev det inte den bilen ändå tyvärr... Hoppas ni hittar en bil som ni gillar! Volvo är populärt! =)



Kram

2012-04-12 @ 23:41:44
Postat av: anna

ja man behöver flytta här ifrån tycker inte det bra för barnen och ev byta skola.

vi har inte lagt upp en plan ännu, ev blir det efter nigeria i jul så kanske till nästa år ska vi satsa.

om inte villa/hus så får vi se om lägenhet i alla fall tills vi sparat ihop

2012-04-13 @ 14:44:55
Postat av: Kerstin

anna: OK, så ni ska inte till Nigeria i sommar som planerat?

Ja, det tar tid att spara ihop en ordentlig insats. Vi behöver minst 300000kr kontant innan vi ska söka lånelöfte.

2012-04-14 @ 21:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0