Helgen

Åh, denna helgen har i princip endast bestått av bråk, skrik, stampande i golv, hårda ord och gråt. Jag är helt slut mentalt och ber om mer tålamod och ork för att klara av Henrys 6-årstrots.
Han bråkar om allt just nu, försöker bestämma över oss och allt vi gör/säger är fel fel fel. Blää för detta känner jag! Vill ha min glada och positiva Henry tillbaka!

Idag har barnen ritat teckningar till en McDonaldstävling. Man kan vinna inträde och åkband så hoppas vi även vinner i år hehe.

Sedan har jag, Samuel och Henry varit på teater.



Pomos resa, en musikalisk resa för hela familjen!

"Direkt från Bolibompa gästar Pomo Hallunda folketshus!

Beskrivning

Pomos resa, en musikalisk resa för hela familjen!
Direkt från Bolibompa gästar Pomo Hallunda folketshus!
Vår vän och vägvisare Pomo börjar med sin resväska på flygplatsen men något går snett och när inga utvägar återstår tar fantasin vid…missa inte lösningen.
Söndagen den 22 april..
Plats: Hallunda Folketshus
Tid: 15:00, (40 min förest.)
Ålder: Från 4 år och uppåt.
April

Tid

22 april, 15.00 - 16.00

Plats

Folkets Hus Hallunda
Borgvägen 1
Norsborg

Tel: 08 531 99 640

Biljetter

Fri enté!"


Det var kul och Samuel sov igenom hela föreställningen =) 

                               

Samuel 6 veckor idag

Ajajaj har börjat få ont vid amningen och misstänker torsk på Samuels tunga som han smittat mig med... Jag tar på bikarbonat blandat med vatten och hoppas det går bort. Jag använder amningsnapp när det är för smärtsamt. På onsdag ska vi till BVC så får se om BVC tanten kan ge mig något bättre.

Sedan så sover han bara hos mig, pappa eller i bärselen. Så fort vi lägger ner honom i sängen så vaknar han... Så jag samsover med honom varje natt. Ont i rygg, trött och drömmer om att sova själv hela nätter. 

                             
Fredagsmys





Alicia är sjuk igen. Jag förstår det inte! =( Hon har hög feber, ont i huvudet och mår illa. Exakt likadant som hon hade för två veckor sedan. Kan det vara någon infektion som hänger kvar?
Så hon blir säkerligen hemma imorgon.

I veckan ska vi till MVC för efterkontroll, BVC för vikt och längd, Astrid Lindgrens sjukhus för en kontroll av Samuels snopp. Hans förhud täcker inte ollonet, man kan säga att han är naturligt omskuren. Vi ska träffa en expert som får avgöra vad som ska göras. De ska kolla att hans urinrör är som det ska och bestämma hur de ska göra med förhuden.
På onsdag ska jag träffa ett gäng mammor som också fått barn i och runt mars.

Nu är ju Alicia sjuk så jag får se hur vi göra med alla träffar och besök. hmmm

F har sökt in till en kurs på gymnastik och idrottshögskolan. Man går en dag/vecka i 30 veckor för att bli tränare. Han har ju redan börjat den långa vägen men denna kurs blir mer intensiv. Hoppas han kommer in. Han har inga gymnasiebetyg som går att få tag på. Så han har sökt som reell kompetens grundat på att han själv är fd. fotbollspelare på hög nivå, jobbat som tränare i drygt ett år och påbörjat svenska fotbollsförbundets tränar utbildning. Vi får se.

Sedan har vi nu överklagat beslutet om vår tvättmaskin som Whirlpool vägrar fixa. Hoppas de nu fixar den eller att vi får en ny. Aldrig mer Whirlpool!

Sedan är vi fortfarande på biljakt. Ingen som vi tänker köpa än men det finns enstaka som vi gillar skarpt, vi vill bara betala lägre pris på dem så vi väntar ut försäljarna lite.

Ja, det var lite om allt som pågår hos Johnsons


Kommentarer
Postat av: mamma

Jättegulliga bilder på barnen!Samuel börjar ju bli lite rund. Ja det är en tråkig ålder, som Henry är inne i nu. Vi får hoppas att sommaren får honom att snabbt komma över den.

2012-04-22 @ 22:56:27
Postat av: anna u

den där teatern ville jag att vi skulle gå på men kunde inte. kan tänka mig att det var bra eftersom D hänger med hela tiden när den går på tv.



Vart kunde man rita? har missat när är sista dagen?

Måste försöka annars finns ingen chans. skickade in på en tävling där man skulle motivera och sedan var det en fråga.

även till fotboll med som MC har



stå på er med H det kommer gå över men förstår att det är jobbigt. och att s är så snäll.



krya å ali

2012-04-24 @ 10:42:38
Postat av: Kerstin

mamma: Ja, Henry är hemsk just nu =(



Ja, Samuel börjar bli lite bebisrund =)



anna u: Synd att ni missade teatern.



Har ni inte fått McDonaldsklubbtidningar som kom förra veckan? Där kan ni läsa om tävlingen.

Man ska rita sig själv i sin favoritkarusell och skicka in per post, senast 30/4.

Jag tävlade också på den där på nätet med motiveringen.



Tackar! Kram

2012-04-24 @ 21:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0