Söndagen den 29/4

Började inte bra. Samuel skrek och skrek av smärta, ville inte amma och var otröstlig. Vi trodde det var magen så vi lät honom vara naken och vaggade honom till sömns. När han vaknade skrek han också men inte lika mycket. Efter ett tag började han äta och var sig själv igen.

Men på kvällen efter badet så upptäcker jag att han är svullen över högra ljumsken. Jag kallar på F och han säger att vi måste till akuten. Barnen badar så upp med dem, på med kläder och så iväg. Vi åkte till Astrid Lindgrens barnsjukhus och fick hjälp ganska omgående. Tydligen har han ett medött ljumskbråck som ingen upptäckt.

Jag tror att det var tarmen som var i kläm när han skrek så mycket igår. Nu ska han opereras inom ett par veckor för de tycker det är bättre med planerad operation. Han har inte alls ont nu och mår som vanligt. Nu funderar jag på om det är därför han gnäller rätt mycket. Kanske har han känt av det och haft lite småbesvärligt sedan han föddes??
Min stackars lille 7-veckors kille. Vad mycket otur han haft i sin start i livet! Andningsstörningar, blivit stucken jättemånga ggr pga infektionsprover, snoppens kosmetiska missbildning och nu ljumskbråck...

Nu hoppas jag vi får tid snabbt för operation för det ser lite läskigt ut. Vi kan själva trycka tillbaka tarmen men den ploppar ner igen vid minsta ansträngning.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Ljumskbrack-hos-barn/

Om ni vill läsa mer om ljumskbråck, klicka på länken.

                                   

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

naaaah lille bubu.... krammelikramm

2012-05-02 @ 08:57:50
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Stamp-E: Ja, min lille gubbe! Kram

2012-05-02 @ 21:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0