Tisdag-onsdag

Igår, tisdag så hann jag otroligt nog med att både diska och städa härhemma =) Samuel sov ganska länge när barnen var i skolan.

                                           

Idag, onsdag så har jag varit på BVC igen. Samuel har verkligen börjat lägga på sig nu. På 5 dagar har han gått upp 190g och växt 2 cm. Så nu är han 3520g tung och 51,5 cm lång. Han är nu drygt 3 veckor.
Alicia föddes 3790g tung och 53cm lång så han är inte ikapp henne ännu =)

Skönt att han växer som han ska och att min mjölk räcker och blir över åt honom! Jag har börjat amma nu utan amningsnapp och visst gör det ont när han griper tag men det lägger sig sedan. Det är bara tillfälligt denna smärta och om någon vecka är förhoppningsvis smärtan hela borta.

Vi fick en "fisventil" av BVC vilket är en ganska ny uppfinning. Man ska sätta in den i rumpan när man märker att de är gasiga så ska ventilen hjälpa de att fisa ut all gas. Låter roligt och vi får se hur mycket användning vi får av den. 

                                             

Nu har jag äntligen installerat andningslarmet och det verkar fungera bra änsålänge. Hoppas det fortsätter så!
Lillegubben är mycket mer vaken nu. Han är vaken i flera timmar men vill det mesta av den tiden äta eller vara hos mig. Han skriker om han är hos pappa eller ligger själv... Jag är inte van vid skrikiga bebisar haha, både Alicia och Henry var så lätta och tysta. De var nöjda med att sitta för sig själva men inte Samuel. Och så högt han skriker och att byta blöja på skötbordet är också en plåga för honom som han gallskriker sig igenom...

Imorgon är det Skärtorsdag och sista dagen för barnen i skolan. Sedan blir det Påsklov och vi ska väl hitta på en del saker för att få dagarna att gå. Det kommer vara en upplevelse att bege mig ut med tre barn själv kollektivt =)

http://ki.se/?d=11786&a=93625&l=sv&academicYear=11%2F12&id=1S210&url=%2Fselma%2Fselma%2Fprogramme

Idag har jag sökt in till Sjuksköterskeprogrammet både det vanliga och distans som de har här i Huddinge. Kolla länken ovan. Det är mest på skoj för att se vilken chans jag har att komma in med mina gymnasiebetyg. Ska bli spännande att se! Jag blir mer och mer övertygad att det är dags att gå vidare i livet. Dags att plugga och få en akademisk examen.
Jag kommer sakna jobbet och kompisarna men lär extrajobba där någon dag/månad under studierna.

Ja, det är lite vad som hänt här hos oss! Dags att lägga barnen.

Ha en härlig Skärtorsdag


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

fisventil måste jag nog ha fått med mig sen födseln hhahahahhahahhha :D

2012-04-05 @ 08:26:48
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: anna u

så bra härligt att S börjar gå upp.

Fisventil, vilken uppfinning ha ha



Hoppas du får chans att komma in på studierna.



2012-04-05 @ 08:36:47
Postat av: Kerstin

Stamp-E: Hahaha =)



anna u: Ja, det är det!

Tack, vännen!!

2012-04-06 @ 18:55:36
Postat av: Anette

Så söt han är & grattis till hela familjen :)



Bra med utb. det kommer du inte ångra & det borde inte vara några problem för dig att komma in heller!



Glad påsk :)

2012-04-08 @ 17:06:16
Postat av: Kerstin

Anette: Tack =)



Tack för peppningen inför utbildningen, det behövs! Vet att du kämpat dig igenom din utbildning också med små barn.



Glad Påsk!

2012-04-08 @ 19:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0