Sjukstuga

Hela familjen är drabbad av en envis förkylning. Samuel är väl värst men Henry är hemma från skolan idag för att kurera sig helt. Imorgon är det tänkt att han ska gå igen.
Alicia är också förkyld men gick till skolan idag.
 
Natten mot söndagen sov Samuel knappt något. Han hostade, snorade och nös. Vi sov inte heller många timmar så jag fick ligga och dra mig till 12.00 igår. Sedan låg jag mest och vilade hela dagen. Jag gjorde inte ett dyft, vi handlade t o m pizza till middag.
 
Så idag mår jag lite bättre så jag har orkat hålla igång lite. Denna veckan har jag tagit mig an köket. Alla skåp och lådor ska gås igenom. Slänga saker och göra fint. Det har inte gjorts på säkert 2 år... Det är roligt för jag hittar saker jag glömt bort att vi hade. Någon/t skåp/låda varje dag.
 
Imorgon var tanken att hälsa på på jobbet men Samuel är ju så förkyld och jag är inte tip top så det får nog skjutas fram tyvärr.
 
Jag såg två filmer igår som jag såg fram emot men tyvärr blev jag besviken på båda.
 
 
"The cabin in the woods" var inte alls om som jag tänkt mig. Jag gillar inte överdrivna/overkliga thrillers/skräckisar och denna är det verkligen. Den har hyllats av folk men inte av mig.
 
 
"Bernie" skulle vara en komedi tror jag med Jack Black. Men den var inte rolig alls. Det var roligt att se Jack Black i en mer mörk dramafilm vilket detta är egentligen.
 
Hmm svårt att hitta filmer jag gillar. Är det fel på min smak? Är jag för kräsen? :-)
 
Ni får ha en fortsatt härlig vecka
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

ähhh,,,, man blir lite bortskämd när man ser mycket film.... men så kanske uppskattar man olika saker när man ser film oxå..... du får inte ta alla filmer på för mycket allvar, kan vara det som gör att du känner att du är för kräsen.... jag brukar gå efter genren.... är det liksom en verklighets-baserad så måste den upprätthålla vissa krav som inte en påhittad rysare ska göra.... u get what i mean?

Svar: Ja det är som du säger. Jag tar filmer på för stort allvar haha och lever de inte upp till mina förväntningar så tycker jag de är dåliga.Men ofta så gillar jag inte de filmer som alla gillar och så gillar jag de filmer som har låga betyg :-)
Chetti

2012-08-28 @ 08:52:43
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0