Torsdag, fredag

 
Hejhej!
 
Igår torsdag så åkte vi först till Migrationsverket för att fixa F´s permanenta uppehållstillståndskort. Det var så skönt att ha bokad tid för det är en fruktansvärd väntetid annars och jag tycker verkligen synd om de som får sitta och vänta i timmar. Det gick bra och de kommer skicka hem det med post. Sedan är det bara att söka svenskt medborgarskap online men vi väntar nog tills vi har mer stabil inkomst.
Jag är orolig för augusti eftersom det inte är säkert F får beviljad sjukpenning för han är föräldraledig. Och att det kan dröja innan beslutet kommer vilket betyder ingen inkomst från F´s sida i augusti plus att jag är föräldraledig... Så vi kommer då inte kunna betala våra räkningar med vår inkomster utan får återigen ta från sparpengarna som nu börjar sina :-( bläää
 
179kr
 
Efteråt blev det en tur till Barnens Hus i Kungens kurva där vi köpte ett nytt babygym till lillgubben. Han blev så glad när han fick leka med det :-)
Efter det så blev det en tur till McDonalds. Jag mådde så dåligt hela dagen, en fruktansvärd huvudvärk och illamående. När vi kom hem så kräktes jag och sedan sov jag en stund medans Samuel sov. Sedan mådde jag mycket bättre. Misstänker att jag har fått migrän.
 
Slutligen åkte vi till SKHLM centrum och till Smycka där Alicia fick göra hål i öronen. Det kostade 300kr. Ni kan se videon ovan hur det gick till. Det var Alicia själv som ville att jag skulle filma och lägga upp det.
Det gick bra och hon var så glad efteråt. :-)
 
Igår var även gubbens 39-årsdag! Men vi firade inte den direkt men nästa år då måste den firas ordentligt då han blir en riktig gubbe haha
 
Rosa gnistrande "diamanter" i öronen
 
Idag, fredag har jag varit och handlat. Sedan har jag fixat lite med barnens rum. Flyttat taklampor och mattor, bytt gardiner och bytt garderober. Först var lilla rummet Henry, sedan Alicias, sedan Henrys och nu är det Alicias/Emmas rum igen.
Skönt att ha det gjort, något jag tänkt på länge men som aldrig blivit av.
 
När Samuel slutat amma förhoppningsvis vid 8-9 månader då ska han flytta in i Henry rum (pojkarnas rum) och då får vi rumstera om så att spjälsängen får plats.
 
Nu ska vi strax plocka fram fredagsmyset. :-)
 
 
Ha en härlig helg allihopa! Själv har vi inga planer än men vi får se

Kommentarer
Postat av: mamma

Men i och med Felix blev sjukskriven måste den väga tyngre och föräldrapengen skjutas på framtiden. Försäkringskassan kan ju inte bråka om det. Summan är väl densamma. Det är kanske för att arbetsgivaren skall betala de första 14 dagarna, men nog kan det lösas smidigt, men usch för myndigheter! Hoppas det ordnas snabbt. Alicia var duktig vid håltagningen. Det måste ju ändå kännas ordentligt.

2012-08-03 @ 23:02:35
Postat av: mamma

Men i och med Felix blev sjukskriven måste den väga tyngre och föräldrapengen skjutas på framtiden. Försäkringskassan kan ju inte bråka om det. Summan är väl densamma. Det är kanske för att arbetsgivaren skall betala de första 14 dagarna, men nog kan det lösas smidigt, men usch för myndigheter! Hoppas det ordnas snabbt. Alicia var duktig vid håltagningen. Det måste ju ändå kännas ordentligt.

2012-08-03 @ 23:02:48
Postat av: mamma

Men i och med Felix blev sjukskriven måste den väga tyngre och föräldrapengen skjutas på framtiden. Försäkringskassan kan ju inte bråka om det. Summan är väl densamma. Det är kanske för att arbetsgivaren skall betala de första 14 dagarna, men nog kan det lösas smidigt, men usch för myndigheter! Hoppas det ordnas snabbt. Alicia var duktig vid håltagningen. Det måste ju ändå kännas ordentligt.

Svar: Jo, tyvärr ville FK ha komplettering från läkaren om varför F inte klarar av att vara föräldraledig. Så nu väntar de på svar från läkaren innan de kan ta ett beslut.Han kommer få ut lite mer som sjuk än som föräldraledig eftersom han inte tog ut fulla månader i föräldraledighet.
Ja, hans jobb har fått sjukskrivningen också men jag är tveksam till om de ska betala de första två veckorna eftersom hans inkomst just nu kommer ifrån FK.
Jag hoppas också det ordnas i tid men troligen inte då de har 30 dagar på sig att ta ett beslut efter de fått in alla kompletteringar...
Ja, Alicia var jätteduktig
Chetti

2012-08-03 @ 23:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0