Helgen rullar på

 
Igår, lördag,  var det en mysigt julig dag härhemma. Först cyklade jag en mil på förmiddagen men efter det så började vi med bakandet.
 
Vi bakade dubbel sats lussebullar för F brukar alltid klaga på att han knappt för äta några :). Så igår fick han verkligen trycka i sig. Resten stoppades i frysen, en påse till Henrys kalas, en till julafton, en till nyår och en som det står "får ätas" på haha.
Sedan bakade vi en massa chokladbollar också eller rättare sagt Alicia gjorde dem. Hon rullade de i blandströssel och kokos. De ska vara till Henrys kalas men det blev massor så vi kanske sparar några till julen.
 
 
 
 
Nu idag, söndag, låg jag och drog mig till 10.30 så F var uppe med barnen. Skönt med sovmorgon! Sedan pysslade vi klart med julkorten. Alicia har gjort det mesta. 16 stycken blir det i år och de ska skickas nu i veckan. Jag ska skicka de flesta med Citymail.
 
Sedan har vi skrivit klart inbjudningskorten till Henrys 7-årskalas på lördag. 17 barn har vi bjudit men det brukar alltid vara så att några inte kommer. I köket har vi sittplats för 12 barn annars kan vissa sitta i vardagsrummet.
Ojojoj vilket liv det ska bli med en massa 7-åriga killar här :D
 
 
 
 
Fr o m inatt börjar vi vårt projekt sluta amma på natten och hoppas det går bra! Och att F inte "tvingar" mig att amma för att Samuel gråter. Jag har knappt kvar någon mjölk eftersom jag inte alls ammar på dagarna längre.
Vi har gjort ett litet schema.
 
Söndag-måndag klara sig mellan 21-02.00 utan att ammas
Tisdag-onsdag klara sig mellan 21-03.00 utan att ammas
Torsdag-fredag klara sig mellan 21-04.00 utan att ammas
Lördag-söndag klara sig mellan 21-05.00 utan att ammas och då får vi ge honom gröt.
 
Välling tar han inte ännu men det var samma med Alicia och Henry. De accepterade inte flaska och välling förrän jag hade slutat amma helt. Hoppas på samma sak nu!
 
Har ni några tips/synpunkter/råd inför den svåra veckan vi står inför!?
 
hahahaha
 
Nästa vecka ska jag köpa Henrys sista småpresenter, köpa fler julklappar, shoppa lite kläder till mig eftersom jag klarat -15kg målet.
På tisdag kväll ska jag gå på ABC träff. Där vi föräldrar diskuterar uppfostran, får råd m.m.
Samuel blir 9 månader på tisdag.
På onsdag blir vår lille huligan 7 år och barnens kusin Sara hela 18 år!!
På fredag blir det julbord med jobbet.
 
En rolig vecka med andra ord! Andra advent idag och julen närmar sig med stormsteg!
 

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

bull med snöbollen..... men men, krigar dom så är det smällar man får ta :)

kul med vikten.. bra jobbat..

gott med bak... nam nam..

ja han kommer klart gilla sin lilla platta...

saar vi

Svar: Det var inget snöbollskrig utan Henry råkade bara vara i vägen :(
Jo, det är kul med vikten! Kul att väga normalt, att kunna ha pås gi sina gamla kläder :D Nu gäller det att hålla det här.

Jo, det är gott med kagor :)
Chetti

2012-12-10 @ 08:51:10
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0