Måndagen den 6/2-2012

Ja, vad har hänt sedan sist?

Igår, söndag så tog vi det lilla lugna. Henry hade fotbollsträning men han spelade bara i typ 5 minuter sedan lekte han bara med annat... Vi kommer sluta gå dit med honom för han verkar ju inte alls intresserad. Tråkigt...

                                                       

Väl hemma igen så skruvade jag och Henry ihop spjälsängen och lilla byrån för bebisens kläder. Sedan tvättade jag alla bebiskläder, sängkläder m.m. Så otroligt små kläder och tänk att de ändå sitter löst första veckan i alla fall =)

                                             

Idag, måndag gick barnen till skolan och de fick vara på fritids till 15.00 så vi alla fick ett break från varandra. Alicia tyckte t o m att jag kom och hämtade för tidigt...
Jag har sorterat lite papper här hemma och tagit det lugnt.
Idag är bebisen hela 32 veckor och det är "bara" 8 veckor till beräknat förlossningsdatum, och knappt 7 veckor om han väljer att titta ut lika tidigt som Henry. Spännande!

                                      

Imorgon, tisdag är det dags för Alicias njurundersökning på Huddinge sjukhus. Vi kommer vara där mellan 09.30-16.00. Först ska hon få bedövningssalva som ska verka i ca1,5 timme, sedan en spruta med något lätt radioaktivt ämne (!) som ska cirkulera i kroppen i ca 4 timmar. Först då kan undersökningen göras som beräknas ta ca 1 timme...
Hoppas allting går bra och att Alicia klarar av det hela. Hoppas självklart att det inte är något fel på njurarna =( Men skönt att de tar det på allvar!

                                                 

I veckan har jag tänkt att rensa runt i köket, alla skåp och lådor ska gås igenom. Saker ska slängas och ställas iordning. Sedan ska det köpas fler saker till bebisen, främst ska skötbordet fixas och allt som behövs till det. Vi måste åka tillbaka till Ikea och byta spjälsängsmadrass för vi råkade ta en 160cm lång haha

På torsdag är det dags för barnmorskebesök igen och efter det så ska jag på möte med Henrys fröken igen. Jag vet inte exakt vad vi ska prata om men det känns INTE bra och jag känner mig deppig och nere =(

Ha en bra vecka allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: anna u

hur gick det idag med Ali?



Så gulliga kläder längtar tills bebben kommer :)



Du kan nog vara lugn, H e ju duktig i skolan. Barn är ju barn..



kram

2012-02-07 @ 19:32:04
Postat av: Kerstin Teresa

anna u: Det gick bra med Ali. Hon var så duktig! Provsvaren får vi om en vecka.



Jag längtar till bebben kommer men samtidigt är jag rädd för hur det kommer att bli att ha 3 barn som ska hinnas med



Henry är duktig i skolan. Det här är ett annat slags samtal...



Kram

2012-02-08 @ 17:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0