Fredagkväll

Hej hopp!

                                                

Igår var jag hemma och vabbade också. Men idag var Henry så bra att han skulle gå till skolan. Och det var där jag trodde han var tills pappa F ringde 10.30 och sade att de precis hade vaknat...
Han tyckte Henry skulle stanna hemma ännu en dag och vabbade idag.

Skönt för dem!

                                           

På jobbet hade vi det jävligt halt idag. Jag vurpade faktiskt och slog i bakhuvudet i marken, plus att jag ramlade på min vänstra tumme på något sätt. Så den gör skitont nu, inte bruten men det känns som när man klämt fingret rejält i en dörr. Ont ajaj så vi gjorde en skadeanmälan ifall det skulle fortsätta göra ont så jag måste vara hemma och sådär.
Det kunde gått mycket värre, slagit i huvudet ännu hårdare, brutit något, ramlat på magen m.m.
Just a part of our job?!

                                                    

Nu har vi börjat ta i med hårdhandskarna när det gäller barnens läggning. De har nu varsitt rum och Alicia är jätteduktig och somnar själv i sin säng. Men unge herren är jobbig. Det tog över 2 timmar i förrigår att få honom att somna och igår nästan 1,5 timme... Jag kör nannymetoden. Jag sitter i hallen och lägger tillbaka honom varje gång han springer ut.
Till slut låg han i sin säng men somnade inte. Han pratade, låg och sjöng m.m.
Vi kör vidare så får vi hoppas att det blir bättre för varje dag.
Problemet är ju helgerna då barnen är uppe längre och sover längre på morgonen.

Sedan så försöker vi hålla de ifrån varandra genom separata rum och nu ska vi lämna de olika tider på morgonen så F slipper morgontjafset som förstör hela dagen. Alicia får gå med mig och Henry med pappa.

Jag är så trött i kroppen och knoppen. Höggravid som man är ;)

Jag har nu skrivit ner allt vad vi behöver ha till bebisen och mig första tiden. Så snart är det dags för babyshopping på riktigt, KUL!!

I helgen blir det mest städ och tvätt. Tvättmaskinen ska de komma ut och titta på, på måndag, så i helgen måste jag ner i tvättstugan igen bläää

Hoppas ni alla får en härlig helg!!

Kommentarer
Postat av: annau

det e bra att ni e stränga med läggtiderna. Kanske det tar tid för H att ställa om sig efter helgen??



Åhhh vad kul med bebis shopping måste åka med dig en dag när du ska....



längtar att sniffa på en nyfödd bebis...



kram

2012-01-16 @ 07:33:53
Postat av: Kerstin

annau: Omställningen efter helgen brukar vara svår.



Ja, du kan få följa med mig. Vi kan ta en tur till Babyland en helg, helst utan barnen =)



Ja, bebislukt är så speciellt och gosigt



Kram

2012-01-17 @ 22:36:05
Postat av: Ingela

Prova att låta barnen bara vara uppe högst 1 - 1,5 h extra på helgen, så löser det sig nog. Kram siss

2012-01-19 @ 09:01:49
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Tack för tipset!! Kramar

2012-01-19 @ 22:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0