Lördagen

Igår, lördag så var det dags för mamma-Henry tid. Ensamma ute för lite skoj vilket han uppskattade väldigt mycket. Vi var hemifrån i 5 timmar och han varken bråkade, gnällde eller var missnöjd :)

Vi åkte först för att leta "lekhjälm" vilket de behöver nästa vecka när de ska åka pulka i skolan. Det är en hjälm anpassad för mindre barn, den har grönt spänne vilket är en säkerhet. Hjälmen öppnas av sig själv ifall barnet skulle fastna med huvudet någonstans.
Först letade jag på Ica Maxi men där var de slutsålda, Stadium slutsålda och till slut tog jag en annan slags hjälm inne på Intersport. (utan grönt spänne)

Sedan hittade jag termovantar för 19kr inne på ÖoB. Vilket fynd! Barnen slarvar bort fingervantar, termovantar, mössor m.m. hela tiden. Det är så irriterande och framförallt kostsamt. De bara rycker på axlarna och tar det inte på allvar, tråkigt...
Först sade jag att jag vägrar köpa nya termovantar ifall de slarvar bort sina men nu efter några veckor med snö, kyla och pulkaåkande så känns det som jag är en "dålig" mamma om jag inte skaffar nya termovantar åt dem.
Men nu vet ni vart ni kan hitta billiga termovantar :)

Sedan åkte vi till ett nytt lekland så Henry fick leka loss lite. Efter det så åt vi på McDonalds. Vi hade det mysigt och trevligt!

                                                    


Just det på Team Sportia hittade vi "lekhjälm" vilket vi köpte. 349kr för en hjälm... Hutlöst men Henry kan väl använda den något år och sedan får lillebror ärva den. Den andra hjälmen ska vi lämna tillbaka.

På kvällen såg jag en film



"Horrible bosses" vilket är en komedi med tre kompisar som planerar att mörda sina outhärdliga chefer. Den var ganska rolig, inte så rolig som jag trodde men helt ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0