Magens framfart

Ja, nu är jag helt plötsligt i vecka 28 och sista tredjedelen av gravidteten. Det är nu man kallas höggravid och det känner jag mig som. Jag har mycket svårt att plocka upp saker från golvet, resa mig från säng och golv, vaggar fram med en stor boll framför mig.

Halsbränna i princip varje dag, kramper i vaderna på nätterna och trött hela tiden.

Ca 13 veckor eller 3 månader kvar innan beräknat födelsedatum och nu ser jag ut såhär:





Jag har inte köpt något ännu till bebisen och det känns lite pirrigt. Mina två sista lediga månader ska jag försöka leta och köpa vagn, säng, bilstol m.m.
Skötbord har vi fått låna men jag ska köpa ny skötbädd.

Sedan ska jag även boa, rensa igenom alla garderober, lådor och skrymslen så att allt är rent och snyggt när lillebror anländer.

Overkligt att vi ska få en ny bebis i huset trots att jag känner honom hålla igång därinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0