Svammel

Idag när jag såg en handikappad flicka med två fröknar på barnens skola så tänkte jag: "Vad jag är välsignad"

Jag har fått tre friska barn. Visst bråkar Henry och driver oss till vansinne då och då men det är ingenting mot det lidande dessa föräldrar går igenom varje dag. Den sorgen de har i sina hjärtan över att deras barn aldrig kan göra saker som normala barn kan, leva ett normalt liv.

Då sätts allting i ett annat perspektiv och jag känner lycka över mina bråkande men normala barn.

                                                  

Sverige- Ukraina igår. Alltså jag blev så besviken, inte förvånad men besviken. Sverige var så pinsamt dåliga, jo det var dem. Vi kommer aldrig gå vidare tyvärr.
Vi behöver en ny bättre tränare, t o m Lagerbäck var bättre. Zlatan var ok tyckte jag men vissa spelare är så dåliga t.ex. Lustig och Källström. Sebastian Larsson var bra.
Passningarna var all over the place, skotten mot mål flög över målet flera ggr.

Nej, är man så dåliga är det bättre att inte ställa upp i EM. Jag tror att sålänge det inte finns pengar i fotbollen i Sverige så kommer vi inte få ihop ett bra lag.

Jag vill att Sverige ska vara bra, jag vill ha ett lag vi kan vara stolta över! Men då måste vi också kunna erkänna att vi just nu inte är bra och att vi måste förbättra oss.

                                                                              


Kommentarer
Postat av: Stamp-E

chetti chetti chetti... "kom in i matchen"... snöa nu inte ut totalt här alltså hehe.. pengar i fotbollen i sverige har inte att göra med landslaget... de allra flesta spelarna i landslaget spelar ju utomlands.... o där tjänar man lovor... plus att de välbetalda proffsen i sverige tjänar faktiskt helt ok... nej det är bara för att laget suger i allra största allmänhet... ett gäng tomtar och divor som inte funkar ihop därför att det är olika länders "fotbollsmentalitet" som inte går ihop...



o ang. föräldrar med handikappade barn.. jag tror inte att de "lider" o har "sorg i sitt hjärta"... jag tror att man i den situationen gläds och njuter av deras verklighet.... att deras barn är speciellt och fint på sitt sätt...



jupp jupp... var tvungen att smiska dig lite tihi :D

2012-06-13 @ 08:06:56
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Stamp-E: Du har rätt i det att alla spelar annan fotboll i sina hemmalag, en bättre fotboll. Så när de kommer hit för att spela tillsammans blir det inget bra.



Men jag vidhåller ändå vid att om det var mer pengainriktat även här i Sverige än "det är ok att förlora" mentaliteten så skulle vi ha bättre spelare.

Jämför med spanska ligan t.ex. där lagen är som företag där det investeras pengar i. Spanska spelare (de har inte bara inköpta spelare från andra länder hihi) spelar så sjukt mycket bättre än de svenska i allsvenskan. Och jag tror det beror på pengarna, investeringarna och kravet spelarna har på sig i t.ex. Spanien.

Men jag vet inte, bara en teori.



Det kan också bara vara jantelagen, att vi ska inte tro att vi är bättre än någon annan och det är ok att förlora :)

2012-06-14 @ 12:17:24
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Stamp-E: Jag såg faktiskt en dokumentär om en handikappad flicka. Föräldrarna sade att de är jätteglada för sin dotter men att de alltid bär med sig en sorg över att dottern aldrig kan gifta sig, få barn och leva ett normalt liv.

Men självklart älskar man sitt barn oavsett men som sagt så tror jag den flesta hade önskat att deras barn är "normala" därav sorgen "i sitt hjärta"



Tack för ditt inlägg, alltid kul med diskussion även om det skrivna ordet kan tydas olika :)

2012-06-14 @ 12:20:37
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0