Torsdag, fredag

I torsdags var det avslutningsfest för Henry och förskoleklassen. Barnen uppträdde och sedan hade vi picknick i gräset. Trevligt!





Henry och hans partner in crime...

På fredagen var det dags för skolavslutningen. Jag var med Henry men smet in en stund för att säga hejdå till Alicias fröknar som går i pension.



Ute på skolgården så uppträdde barnen. Förskoleklassen sjöng om den vilda ballongen.



Samuel var uppklädd. Glassbilen kom till skolan och alla barn och vuxna bjöds på glass. Trevligt!



Alicias älskade fröken Birgitta som kommer vara mycket saknad. Hon kommer dock hoppa in som vikarie vid behov. Alicia grät kvällen innan för att Birgitta skulle gå i pension. :(



Henry kramar om sin fröken som även hon ska sluta. Hon har fått annat jobb. Hon ville inte vara kvar för att alla förskoleklassens fröknar ska sluta... Lärarna flyr skolan tyvärr och de som blir lidande är våra barn...

Vi fick en lapp från rektorn där hon vädjar till oss föräldrar att ta sovmorgon (gärna men allvarligt...) eller omorganisera våra måndagar fr o m i höst så att vi lämnar barnen 09.00. Två ggr vädjade hon om detta!? Eh vadå? En mamma hade skannat lappen till någon ansvarig i kommunen och hon hade aldrig sett något liknande.
Så att vi slipper ta in extrapersonal skrev hon. För de kommer ha möten med alla personal varje måndagmorgon.

Jag lämnar ju 09.00 ändå nu eftersom jag är hemma men när jag jobbar så lämnra jag ju 06.50 och jag kommer inte omorganisera eller ta sovmorgon för deras skull. Vi betalar ju maxtaxa. Sjukt!

Yes, nu har jag fått tummen ur och storstädat hela lägenheten och dessutom tvättat idag. Men jag är rätt slut...
Vi har friterat fisk, kyckling och pommes till middag, mumsigt!

Nu sover lilleman äntligen, han är en mycket pigg gosse nuförtiden och vill inte sova. Jag ska kolla lite bloggar och sedan slappa i soffan.

Sverige ute ur EM tråkigt nog. Matchen igår var bra, Zlatan var bäst och man såg verkligen viljan han hade. Det är den viljan jag saknat som nu verkar vara tillbaka. Men tyvärr räckte det inte hela vägen :(

Imorgon ska vi till Skansen. Jag har fribiljetter för hela familjen. Jag hoppas på bra väder så vi kan ha picknick och ha det riktigt mysigt. Men såklart verkar det som det ska bli regn bläää

Nu ska jag surfa vidare ha en härlig söndag!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas ni hade riktigt mysigt på Skansen! Kram

2012-06-18 @ 09:17:24
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Det var riktigt lyckat trots ösregnet :)

2012-06-18 @ 17:34:27
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0