Torsdag-fredag

Först vill jag tacka alla som kommenterade mitt tidigare inlägg. Nu har jag haft tid att tänka och fundera. Henry är en helt normal trotsande 6-åring och det är egentligen jag som är problemet. Jag är inte stark nog och ger efter för mycket. Dessutom blir jag riktigt arg när jag väl blir arg...
I vissa situationer vet jag inte hur jag ska hantera honom. Jag ska gå på föräldraträffar i höst och förhoppningsvis få bra råd och tips på hur jag ska hantera Henry. 

Ingela, käraste syster som är en av de klokaste jag vet. <3 Tack för dina praktiska och enkla råd!
Jag gosar extramycket med honom när Samuel sover. Men visst blir det mycket nej och skällande...

Henry var hemma även på fredagen. Jag sade till honom att han får säga att han var sjuk om de frågar på måndag. Nu är det bara två veckor kvar till vårt sommarlov! Härligt!

Skåneresan känns lite längre bort än tänkt då vi ännu inte har någon större bil. :(

Regnet öser ner här sedan igår och det är en sådan typisk sitta inne och mysa dag. Jag ska surfa lite, planera inför dopet som är om mindre än en månad, titta på film och så ska vi nog baka lite sausagerolls.

Igår såg jag klart på en film





"The tunnel" är en thriller. Den är som en dokumentär, tänk er Blair Witch project. Men nej den är inte lika läskig och lika bra som sina föregångare. Inte lika blodig och läskig hehe

Kommentarer
Postat av: Tessan

Du är så stark och en jättebra mamma. Henrys trots kommer gå över tids nog. Tålamod :)



21 jump street är nog en film i din humor. Den måste du se när den kommer ut.



Vi ses förhoppningsvis snart.

Kram

2012-06-02 @ 19:06:49
Postat av: anna u

ja denna 6års trots ålder e inget kul och mycket gosande skall han ha och mycket beröm. Han är ju trotts allt en riktig go och duktig kille!!



kram

2012-06-03 @ 11:39:39
Postat av: Kerstin

Tessan: Tack vännen!



Tack för filmtipset, ska jag kolla in.



Kramar



anna u: Han är ju det egentligen, en go och duktig kille. Varför måste han vara så motsträvig hela tiden?!

Kramar

2012-06-04 @ 11:34:05
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0