Fredag-lördag

Igår, fredag så var det dags för pappa F att börja arbeta igen =(

Det var lite ensamt men det är bara att gilla läget och komma in i nya rutiner. Så det var till att väcka barnen 06.45, få in de i duschen, få på de kläderna och få i sig frukost och samtidigt underhålla Samuel, mata honom och klä på mig själv. Det gick bra och barnen hann till skolan i tid. Det kommer nog värre morgnar =)

Jag gick förbi jobbet och njöt av lite fredagsfika som Tessan bjöd på, cheesecake med choklad. Mättande och gott!

Vi var ju på BVC också för en kontrollvägning och Samuel hade gått upp 80g på tre dygn vilket var bra tyckte BVC tanten. De rekommenderas att gå upp minst 150g/vecka. Hoppas han fortsätter att gå uppåt. Han ammar nu utan amningnapp och jag tycker han klunkar i sig rätt bra, jag har tillräckligt med mjölk i alla fall =)

Så det är bara att fortsätta amma, denna natten var jobbig. Han ville inte sova, utan bara ligga bredvid mig och snutta så jag har sovit dåligt och har nu ont lite överallt i kroppen p g a konstig sovställning.

Sedan så är jag så ineffektiv just nu, hinner inte med något. Jag som brukar ha min "göra listor" hinner knappt med en av sakerna som jag tänkt göra under dagen. Åh, det gör mig galen för det är så smutsigt härhemma, dammet hänger överallt och det behövs rejäl storstädning bläää.
Idag skulle jag iväg och handla, tänkte åka vid 10.00 men det blev först efter 14.00. =)

Ja, det blir lättare när lillen får lite mer mat och sov rutiner, nu får jag bara hänga med i hans rutiner.

Idag har vi i alla fall hunnit med att plocka ris och sedan pynta det





Min påskkärring som jag gjorde 1986 i förskolan =)


Jag har hyrt en sak som jag aldrig haft innan. Först tänkte jag att jag aldrig kommer ha det men eftersom Samuel föddes för tidigt och jag har varit så rädd för allt både under graviditeten och efteråt så blev det ändå så.




Ett andningslarm, jag hyr det för 299kr/månad och jag kan säga upp det när jag vill men efter 8 månaders hyra är det mitt.

PSD är min största rädsla och detta larm kanske får mig att sova bättre på natten. Har hört att den största risken för PSD är mellan 1 och 4 månader.

Ja, nu är min semester snart slut, sista dagen imorgon =). Fr o m måndag är jag föräldraledig för Samuel. Har inte plockat ut en enda dag ännu utan haft VAB, föräldraledigt för Henry och semester. Allt för att dryga ut dagarna! 

Imorgon ska jag försöka städa lite, emellan amningarna. Ev. rensa ut kläder och kolla vad barnen behöver inför sommaren.

Ha en härlig söndag!

På måndag ska jag sätta igång med vikten. Jag väger alldeles för mycket just nu, och nu är det stopp och nedgång som gäller. 5kg i taget!


Kommentarer
Postat av: paula

jag förstår att du köper det. jag var helt nojjig med kevin. jag skakade han och väckte han så jag såg att han levde. kunde knappt sova. vi kan kanske köpa det när vi får vår baby ? :-)

2012-04-01 @ 02:20:38
Postat av: anna u

Rutinerna kommer du in i snabbt.

Vikten ja, själv får man inte en sekund över för att få sin tid och motion. Ska med ta itu m vikten ar lite deppig just nu.

Kram

2012-04-01 @ 05:50:26
Postat av: Kerstin

paula: Jo, det känns som en viss säkerhet att om de skulle sluta andas så kanske man kan rädda deras liv?? Ni kanske kan köpa det =)



anna u: Tråkigt att du är deppig =( Vikten är något skit, men det är bara att ta tag i det, ett hg i taget

Kram

2012-04-02 @ 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0