Fredag-lördag

Igår var det dags för återbesök på NEO och det gick bra. Lillebror hade gått upp 32g och totalt 52g på 2 dygn så det är ju godkänt. Det senaste dygnet har han börjat äta mer och oftare, vaknar själv av hunger. Är vaken lite mer under dagen men inte mycket.

Men han hade lite förhöjda värden för gulsot så vi ska på återbesök på måndag igen för att kontrollera så att det vänt. De rekommenderade att ha honom i dagsljuset, persienner uppdragna och att amma mycket och ofta.

Sedan tog vi vår första barnvagnspromenad bort till skolan för att hämta barnen. Lärare och barn kom springande för att se honom =)

Idag fick han sitt första bad



Sedan fick vi bebisens första besök



Wallace håller bebben



Denise håller bebben

Åh, vad jag är trött i huvudet. Dåligt med sömn, lågt blodvärde och all amning gör att jag känner mig konstig i huvudet. Jag ska ringa MVC på måndag för att komma och ta järnvärdet för om det fortfarande är så lågt så måste de göra något. Jag hade 90 för någon dag sedan. Jag har ätit broccoli, leverpastej, Niferex och druckit apelsinjuice men jag känner mig fortfarande skum.

Vi fick reda på att både jag och F kan Vabba måndag-torsdag eftersom lillebror var patient på NEO. Så F började ta ut pappadagar from igår så han är hemma i två veckor till typ, skönt!!

Sedan så ska pappa F söka föräldraledighet för Henry hela sommarlovet. Så det blir familjemys i hela 9 veckor. Hoppas det blir bra!...

Ja, så är det hemma hos oss!

Kommentarer
Postat av: Stamp-E

hey, döp barnet till gromit.... wallace & gromit... get it ... hehe... annars kan du få ett namn av mig som ingen annan i hela sverige heter men som är sjukt nice och fint... märkligt att inget tänkt på det egentligen? vill inte skriva det här för om inte du ska ha det så sparar jag det till framtiden..

2012-03-19 @ 08:04:12
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Stamp-E: Spännande, vad är det för namn?? :)

2012-03-19 @ 19:02:20
Postat av: anna u

haha vad roligt!!!



vad bra bilderna blev.



Lilla samuel så söt han e!

2012-03-19 @ 20:33:49
Postat av: Stamp-E

hehe... nja... vill nog inte skriva det här hehe... men det är ett namn som alla hört... märkligt att ingen döpt något till det, för det är inte märkligt eller fult...

2012-03-20 @ 08:07:15
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

anna u: Tack =)



Stamp-E: Skicka som sms då =)

2012-03-21 @ 22:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0