Tisdagen

Igår, tisdag så fick vi hembesök av BVC. Det är samma barnsköterska som vi haft med Alicia och Henry.
Vi fick en massa info, mycket som jag som flerbarnsförälder redan vet om men det är alltid bra med påminnelser. Naveln har ramlat av och det ser bra ut. D-vitamin droppar ska man börja ge redan när barnet är en vecka gammal enligt nya direktiv.

Resten av dagen vet jag faktiskt inte vart den blev av. Dagarna går snabbt förbi trots att vi egentligen inte gör så mycket. Men det är väl så det är i början med en nyfödd bebis.



Kärleken jag känner för detta barn är så otroligt stark. Jag är så lycklig och njuter av varje sekund. Han är så snäll, sover, äter och tittar med sina fina ögon ett par ggr/dygn. På dagen sover han gott medan han på natten sover mer oroligt. Han äter, snuttar och vaknar ganska ofta.

Jag vill bara stanna tiden! Jag vill inte att han ska bli större. Jag vill inte att han ska börja på dagis, jag tillbaka till jobb/börja skola och stressiga vardagen! Jag vet att det är lång tid kvar men tiden går för snabbt! Tanken på att detta är sista gången jag var gravid, fick barn och får njuta av en bebis gör mig ledsen ;(


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag vet precis vad du menar, kärleken som spritter i hela kroppen, underbara gosiga barn =) njut njut njut!! Jag kände också så, ingen mer bebis, ingen mer graviditet =(

2012-03-22 @ 00:16:14
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Stamp-E

hey, never say never... glöm inte kvinno-kraft... säg till F med samma röst som Soup-Nazi från Seinfeld (vet du inte vem det är så googla/youtuba) NO MORE BABIES??? NO SEX FOR YOU!!! :D

2012-03-22 @ 07:28:15
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Ingela: Då vet du hur jag känner! Jag njuter av varje dag, varje sekund.



Stamp-E: Nej, man vet aldrig men troligen är Samuel sista barnet. F är ju trots allt 38år och har 4 barn =)

Men vem vet hur vi känner om drygt ett år =)

2012-03-23 @ 19:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0