Torsdag-fredag

Igårkväll var det dags för simlektion nummer 2 för Henry. Jag försökte peppa och sådär. Men det första han säger innan lektionen är att han inte vill...

                                            

Så jag får följa med honom bort, berättar för simläraren om Henrys ovilja. Och han säger kom igen nu Henry! Han är med 10 minuter och när de sedan ska komma till den djupare bassängen så tar han av sig alla simhjälpmedel och vill inte vara med längre...

Jag tjatar inte utan säger bara att det är tråkigt. Efter någon minut så säger han "Nej, jag vill vara med mamma" så han tar på sig och så ner i vattnet igen. Och han simmar själv med hjälpmedlen och klarar av det. Han lyser av stolthet och lycka över att han vågade och ville. Och jag var stolt och förvånad!
Nu får vi se om det fortsätter i samma takt. Nu har han i alla fall kommit över värsta rädslan.

På torsdag ska Alicia klass börja med simlektioner men hon kan ju redan simma som en fisk så jag antar att hon får göra andra saker under simundervisningen. Alicia ligger på en 5:e klassares nivå, kan simma 200 meter. Hon var yngst i sin simgrupp, 6 år gammal! =)

                                

Inatt har jag haft sammandragingar och förvärkar, en molande värk kommer och går sedan igårkväll. Magen har sjunkit rejält också och det trycker neråt. Han är även mer livlig än vanligt.
Jag antar att han bara lägger sig till rätta för jag ska ju inte ha barn förrän om drygt 3 veckor =) Men jag vet ju också att han kan komma tidigare. På måndag är han ju färdigväxt och redo att födas.

Spännande att det händer saker i kroppen i alla fall.

                                

Imorgon så gör vi ett tredje försök för mig och F att gå ut och ha lite egentid tillsammans. De två senaste helgerna har ju Alicia varit sjuk... Vi ska nog bara gå och äta, jag orkar nog inte så mycket mer =) Kinamat of course.

Och så är det ju final i Melodifestivalen!! Vem vinner? Loreen kanske? Danny??

Ha en trevlig helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0