Helgen som pågår

Igår, lördag så var jag och handlade med Henry men F ringde och sade att Samuel skrek av hunger så det var bara att speeda på och åka hem =)

Resten av dagen tvättade vi och andra marksysslor. Jag lagade mat på ett nytt recept, det var mycket gott. Dagen sprang snabbt förbi men vi lyckades få Samuel att somna vid 23.00 i sin egen säng.

Natten mot lördagen sov Samuel 23.00-04.30 och det är rekord. Väldigt utvilad kände jag mig. Inatt vaknade han fler ggr men han äter lite och somnar sedan om så dte är inget problem.

                                                 

Vår lille Samuel är som en ny kille. Han kan ligga på rygg, han gallskriker inte vid blöjbyte, kan ligga för sig själv under babygymmet och sitta i babysitter. Han är mycket lugnare, gnäller knappt och ler jättemycket nu. 
Tänk så ont han haft sina 8 första veckor av sitt liv =( Jag trodde bara han var en gnällspik och så var det av smärta han gnällde...

Idag har jag tänkt boka kryssning till sommaren. F ska vara föräldraledig för Henry från 16/6-19/8 så det ska bli skönt.

Vi har tänkt att ev. åka till Malmö 17/6 men nu funderar vi på vart vi ska bo. Nu är vi ju många och vi kan inte få plats hos min mamma känner jag. Ev. att vi delar på oss, halva familjen på ett ställe och andra halvan på ett annat?
Eller att vi bokar något billigt vandrarhem?
Dessutom har vi inte hittat vår bil ännu trots att F kollat på många många bilar. Så allt känns lite osäkert änsålänge. Men vi vill ju gärna ner och visa upp vår guldklimp!

Idag, söndag ska vi bara vara hemma och mysa hela dagen!

Imorgon, måndag är det dags för 2 månaderskontroll på BVC då en läkare ska kolla honom så att han kan vad man bör kunna vid 2 månader =)
Och så ska han mätas och vägas, spännande!

Ni får ha en härlig söndag och en bra vecka allihopa!

Kommentarer
Postat av: anna u

så kul att höra att S mår så bra och skrattar och ler och så. precis som bebis ska göra. Men detta var inget nu kunde förutse att det var smärta.



Vilken dag har ni bokat in?

Jag kommer boka in v 29 eller 30 har semester dessa v och vi är hemma själv.

Kul att åka samtidigt.



kram

2012-05-14 @ 07:33:20
Postat av: Stamp-E

Hej Hej.



Där finns ju plats hos oss fan ju... ni är varmt välkomna.... (säger jag utan att ha frågat chefen haha)

2012-05-14 @ 08:13:43
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Stamp-E

o ska ni dela upp er så kan vi ta barnen :) E-man hade älskar det, o dom funkar ju bra ihop.... mycket bus hehe... men vi vill ha bebisen o ligga o snusa på oxå tihi :D

2012-05-15 @ 07:26:08
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

anna u: Vi bokade 5/7 för det var sista dagen att utnyttja ett erbjudande som jag hade. Vi betalar 300 kr för en A hytt med fönster plus frukost. :)



Vi firar ju 1 års bröllopsdag 6/7 så det blir så att vi firar lite på båten hela familjen. Svårt att gå ut med en liten ammande bebis :)



Stamp-E: Ni kan ta Henry så vi får lugn och ro haha :)

Nej, men vi ska prata om det jag och F. Han har ju sin brors familj på Lorensborg också så han och något av barnen kanske kan sova där? Jag vill jättegärna sova hos mamma :)

2012-05-15 @ 13:23:07
URL: http://chetti.blogg.se/
Postat av: Stamp-E

ordnar sig... bara passa H :D E-man hade älskat det, verkligen... han kunde sova över inne på e-mans rum... stora pågarna...

2012-05-16 @ 08:04:42
URL: http://stamp-e.bloggplatsen.se
Postat av: Kerstin

Stamp-E: Ja, någon natt i alla fall :)

Vi vill ju sova tillsammans hela familjen och vi ska kolla på billigt boende någonstans.

Vi är ju 5 stycken nu :)

2012-05-17 @ 10:20:03
URL: http://chetti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0