Lördag-söndag

I lördags så fick jag faktiskt en timmes egentid =)

Efter Samuel hade somnat så smet jag iväg och veckohandlade och han hade sovit under hela tiden jag var borta. Härligt!

Sedan var pappa och Henry iväg och fick Henry klippt. Äntligen är kalufsen borta





Jag passade på att rensa ut alla vinterkläder! Alltid kul att lägga undan dem. Vi har ju haft vinter länge här men nu är den förhoppningsvis borta.

Det är jobbigt med Samuel och hans bråck. Så fort det åker ner och fylls av "mat" så gör det ont. Han gnäller och jämrar sig stackaren...
Vi får se om det blir operation i veckan!

Igår, söndag så tog vi det mest lugnt, tvättade och sådant där.

Samuel kommer inte till ro om kvällarna och vägrar somna. Vi håller på i timmar men de små ögonen är öppna. Och om vi lyckas lägga honom då vaknar han kort därefter. Vilket innebär att mina kvällar består av amning, amning och sövning av en pigg gosse. Pappa F tar Samuel jättemycket emellan amningarna så jag får vila.
Jag vet att det bara är såhär i början (förhoppningsvis) och att han senare kommer veta att kväll är kväll och dag är dag. Och sova bättre om nätterna i sin säng (förhoppningsvis)

En gullig granne och mamma till en av Henrys kompisar kom upp med en present.



Sött!

Ha en härlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0