Måndag

Igår, måndag så var det dags för mätning och vägning av Samuel. Han fortsätter stadigt uppåt, ligger nu på 5950 g tung och 58,5cm lång. Över genomsnittet med vikten och under genomsnittet med längden, min lilla knubbis.

Passade på att fråga om fontanellen som känns ovanligt avlång och smal och går ner i pannan plus att fontanellen vibrerar/går upp och ner mest hela tiden. Hon visste inte så mycket men ringde in till barnläkaren. Vi fick en tid direkt.
Läkaren var förvånad över hur mycket vår lille kille redan genomgått.

* föddes för tidigt
* Inlagda på NEO för andningsstörningar + infektionsobservation
* Defekten på snoppen som troligen opereras i 1-2 års ålder
* In på akuten 3 ggr, inlagda för akutoperation av dubbelt ljumskbråck
* Knakiga leder

Nu tyckte hon att det räckte och det tycker vi med!

Vibrationen vi ser på fontanellen är pulsen och visst har han en lång och smal fontanell som går ner i pannan. Men hon sade att fontanellen kan se så olika ut, vissa har t o m 3. Det viktiga är att huvudet växer och att bebisen verkar må bra.
Han ska dock kollas igen vid 6 månad bara för att se att fontanellen går ihop som den ska.

Skönt att det inte var ännu ett större problem!



Nu har jag dessutom för antagligen sista gången plockat undan 50/56 kläderna. Mycket sorgligt.
:(
Jag ska spara de bästa som minnen och resten tar jag med mig till Malmö till nya kusinen. Det kanske finns något hon kan använda trots att det är mest "pojkaktiga kläder"

Men kul att han nu får använda alla kläder som han fått i present och de kläder jag köpt! :)

Igårkväll färgade jag mitt hår. Jag har faktiskt fått ett par vita/gråa hårstrån redan så det var dags.






Kommentarer
Postat av: Ingela

Fin färg på håret! =)



Och jag vet bara en som kan tänkas säga till dig att du gått upp i vikt men hallå!! Du har inte gått upp i vikt - du har varit gravid - det är en jävla skillnad! Släng de tankarna nu och låt det ta den tid det tar och lägg fokus på barn och välmående framför utseendet. Kramisar (och jag har sagt att ni gärna får bo här....., kan ju fråga J med om ni kan förskansa er hos honom... =)

2012-05-29 @ 14:13:12
URL: http://ingells.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ingela: Tack syster! <3

2012-05-31 @ 11:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0