Sommarvärme

Åh, så härligt väder vi har!!

Igår, torsdag så var jag på utvecklingssamtal med Henry och allt var toppen! Han har lärt sig läsa, skriva och räkna under sitt första skolår. Han läser som en 9-åring. Han ljudar inte ens utan läser orden rakt av. Han hinner t o m texten på tv:n :-)

Han skriver bra också, som 1:a eller 2:a skulle jag gissa. Han skulle kunna hoppa över 1:an utan problem haha. Läraren ska prata med den lärare han får i 1:an om hur de ska kunna stimulera Henry nästa år. Känns som vi skryter eller något men jag och F har inte lärt honom läsa och skriva utan det är endast skolans förtjänst samt att han är väldigt nyfiken och intresserad.

Räkna gör han också, både plus, minus och gånger. Han är helt otrolig och vill så mycket. Frågar och vill att man ska förhöra honom och sådär haha.



Här är länken till Alicias video för er som missat den :)

Så igårkväll fick vi spontanbesök av några vänner med deras yngsta son. De hade med två jättefina bodys till Samuel

                          

Ni som inte ser vad det är så är det två supporterbodys åt laget Ajax :)



Igår läste jag en hemsk sak på FB. En av mina vänner skulle ha barn vilken dag som helst nu men tyvärr så dog hennes dotter, nyfödd och fullgången :(
Så fruktansvärt och det ryser i hela kroppen. Vet inte vad jag hade gjort om jag förlorade Samuel *hemska tanke*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0