Kan hjärtat stanna av virus?

Henry hade hög feber igår och fick stanna hemma från skolan idag. Nu verkar han pigg och glad och är feberfri. Skumt...
 
Jag sade till honom att han har nog fått något litet virus. Då sade han "Kan hjärtat stanna av virus?"
 
Många tankar från en liten kille som varit med om något hemskt. :(
 
Fröken ringde hem och undrade hur allt gick och hur Henry mådde. Om han var hemma för att han var ledsen men nej så var det ju inte. Men vilken underbar fröken han har som ringer hem och verkligen bryr sig om hur vår lille gubbe mår! Hon är verkligen toppen!
 
 
Just det, pojken bregravdes idag och det var så mycket bilar när jag körde förbi :(
 
 
Nu måste jag springa och hämta Alicia i skolan innan hon blir för arg att jag kommer så sent :D

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är duktig, som har gått ner så mycket! Ja, man kan dö av virus, men ofta är människan mycket svag innan infektionen drabbar en. Det finns faktiskt personer, som drabbats av epidemisk hjärnhinneinflammationmen det är ytterst sällsynt. Henry behöver inte vara orolig. Håller med, att han har en verkligt bra lärare, som verkligen bryr sig om sina elever. Härligt att höra om goda människor. Hoppas en obduktion gjordes på pojken, så att den verkliga dödsorsaken kom fram. Det var en väldigt snabb begravning - varifrån kom han?

Svar: Tackar :D
han var syrian, ortodox kristen men vet inte vart han kom ifrån. Troligen Turkiet.
Chetti

2012-11-24 @ 15:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0