Måndag

Hejhej!
 
Igår, måndag så började jag med att dra ut allt från vårt förråd. Jag slängde en hel del grejer som det inte är lönt att försöka sälja ens...
Nu står här en massa kartonger i vårt sovrum som jag ska kolla igenom. Och i vardagsrummet står det mängder av plastpåsar med barnkläder. Allt ska gås igenom och så ska jag bara spara det som Henry och Samuel kan ärva. Resten skänker jag bort.
 
Sedan ska allt in igen *puh* Hoppas få lite bättre ordning därinne och kanske mer plats att röra sig på :D
Vi har typ 10 tangentbord och tre datorer, högtalare och en hel massa plattskärmar som F självklart vill spara... För min del kunde vi behållt 1-2 av varje sak och kasta resten.
 
Alicia ca 3 år
 
Sedan var det dags för Alicias utvecklingssamtal. Läraren har delat in barnen i tre grupper, sämre, medel och övre. Alicia tillhörde övre. Hon var bäst i klassen på allt som rör svenska och engelska. Hon har redan nått målen för 4:an i princip. SO och NO låg hon också i den bättre gruppen.
Det enda som hon behöver arbeta mer med det är matten. Hon låser sig och förstår inte riktigt. Men när hon väl förstår så brukar det flyta på. Men det var inga stora problem enligt läraren.
 
 
På kvällen invigde jag mitt nya gå/löpband. Jag joggade och gick i rask takt i 45 minuter. Jag hann bränna 200 kalorier enligt maskinen. Det kändes bra! Ska variera löpband med motionscykel och med Biggest Looser tränarskivan.
 
På kvällen såg jag äntligen klart en film som jag försökt se 3 kvällar i rad.
 
 
 
 
"Red lights" Den var riktigt spännande och hade en bra story. Jag gillade den och den får helt klart godkänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0